*קוסמטיקה טבעית-
קוסמטיקה ירוקה
natural cosmetics

*צמחי מרפא הבושם:
medicinal plants

*לימודים,קורסים
וסדנאות.
כתובת:
קיבוץ כברי
ד.נ אושרת
25120
המייל שלנו:
mrphbosem@gmail.com‏

טל: 049952122
טלפקס:049952152
נייד: 0505211607

חדש באתר
 

כירולוגיה-תורת כף היד

תורת כף היד

כירולוגיה – תורת הקריאה בכף היד

מאת: אורלי פרי פרג' – מטפלת הוליסטית

הכירולוגיה הינה תורת הקריאה בכף היד, המונח מורכב משתי מילים, כירו – כף יד, לוגוס – תורה.

תורה זו משמשת כבר אלפי שנים ידעונים, חוזי עתידות וכדומה, ובשנים האחרונות אף מטפלים, ככלי אבחון האישיות והגוף המראה את נבכי האדם, מחשבותיו וליבו.

התורה מחולקת לשלושה חלקים, אשר כל חלק מביע היבטים מסוימים ושונים באדם, והניתוח הכולל הוא, תוצאה של איחוד כל ההיבטים הללו על ידי המאבחן.

1. כירונומיה - חלקים המבניים של כף היד
זוהי אבחנה ראשונית הכוללת:

סוג העור – האם הוא דק או עבה, גמישות האצבעות, טמפרטורה וצבע כף היד, יובש ולחות, גודל כף היד, המבנים הגרמים של העצמות, כמות שיער על גב היד, הפרופורציה בין החלקים השונים בכף, אורך האצבעות, סוג מבנה הציפורניים, ואפילו באיזה אצבעות עונדים את הטבעות.

חלוקה נוספת של כפות הידיים היא לפי סוגי ידיים ויסודות, לדוגמא: יד הנקראת יסודית-בסיסית היא בעלת אצבעות קצרות ועבות, כף יד רחבה, מעט מגושמת וציפורניים בעלות מבנה רחב וקצר. מבנה זה מעיד על אדם בעל אינסטינקטים חזקים ביותר, יצרי, שחי את הרגע, מעשי מאד, ארצי, שבעיות הישרדות תופסות חלק ניכר בחייו כמו דאגה לכסף, אוכל, מין ובכלל סיפוק הצרכים הבסיסיים של החיים.

ישנה חלוקה נוספת, לפי האלמנטים רוח, אש, מים ואדמה. כל אזור ביד מאופיין לפי יסוד אחד וניתן לראות את היסוד הדומיננטי בכף היד ובאישיות ועל ידי כך להבין את בסיס פעולותיו של האדם. יסוד היד איננו קשור לאסטרולוגיה ולמזלו האישי של בעל כף היד. דוגמא: יד יסוד האש מאופיינת במבנה מלבני ואצבעות קצרות. בעלי כף יד זו הינם אנשים דינמיים, יצירתיים מאד, בעלי צורך בתנועה, עשייה, ניידות, נוטים לאימפולסיביות, חמים לבני זוגם ולאנשים בכלל, מאד שאפתנים, מהירי ביצוע ואוהבי התחדשויות.

המאבחן, לאחר איסוף נתונים רבים אלה, אשר חלקם אף מנוגד זה לזה, צריך לעשות אינטגרציה ולהבין איזו תכונה משפיעה יותר ואיזו פחות, ועל ידי כך לנסות להגיע אל מחשבותיו ורגשותיו של האדם העומד מולו. המאבחן יכול לתת כלים על מנת לאפשר איזון של תכונות התופסות מקום נכבד על תכונות אחרות וההיפך, ועל ידי כך לעזור באיזון האישיות.

2. כירומנטיקה – הקווים והסימנים בכף היד

חלק זה של תורת הכירולוגיה הוא היותר מוכר על ידי אנשים. אלה הם הקווים של כף היד. קווים אלה נוצרים כתוצאה מהפעילות המוחית שלנו, ומכיוון שכפות הידיים הן בעצם קצוות הגוף ובהם מסתיימים קצות העצבים, והקווים באים לידי ביטוי שם. הדבר נכון גם לגבי הקצוות הנוספים של הגוף, כגון כפות הרגלים, גם בהם ישנם הקווים הנוצרים מהפעילות המוחית ולפיכך אנו יכולים לנתח גם דרכם את אופי האדם וחייו.

כף היד היא בבואה של המוח. ככל שמוחנו דינמי ומשתנה - עמו משתנה גם כף היד, לאורך כל תקופת חיינו.

היד שיותר פעילה בהשתנותה היא היד הדומיננטית, יד ימין אצל ימניים ויד שמאל אצל אתרי יד, קצב השינוי והאינטנסיביות הם מאד סובייקטיביים ושונים מאדם לאדם. ככל שהאדם יותר שאפתן, מחפש שינויים, לומד ומגביר את מודעותו, כך קצב השינוי יהיה מהיר יותר.

הקווים מתווספים, נחלשים, מתחזקים או נמחקים, וכל שינוי מראה לנו עוד מידע.

הקווים העיקריים הם: קו החיים, הראש והלב. עיצובם נקבע כבר החל מהשבוע השמיני כעובר ברחם. בדרך כלל, קווים אלה אינם משתנים, התוואי הכללי נשאר אך יכול להתווסף אליהם קו קטן, להארך או לחצות את הקו העיקרי קו נוסף.

ניתן לראות הבדל באבחון בין ידיים בעלות קווים רבים ליד בעלת מעט קווים. היד היותר מרושתת מעידה על אדם מורכב באישיותו ובעל מתח פנימי רב. באדם זה מצוי אי שקט, הפנמה של דברים, אדם שלוקח יותר מדי ללב. לעומת יד נקיה יותר המעידה על אדם יותר מאוזן, הלוקח דברים בפרופורציות ואף פשוט יותר בגישתו.

להלן רשימת חלק מהקווים המצויים בכף היד: קו החיים, קו הלב, קו הראש, קו הנסיעות, קו ההגנה,קווי דאגה, קו הגורל, קו השמש, קו הבריאות, ועוד רבים וטובים.

3. דרמטוגליפיקה – טביעות האצבעות על כף היד

טביעות האצבעות נקראות גליפרים והם אותם סימנים שלעולם אינם משתנים, מרקם העור המהווה את ייחודו של האדם.

לטביעות האצבעות צורות רבות ושונות. כל צורה מראה על סוג שחרור האנרגיה הספציפית לכל אצבע ואצבע והן יכולות להיות שונות אחת מהשניה או זהות.

לדוגמא: האצבע השניה אצלנו, האצבע המורה, הינה בעלת אנרגיה של כוכב יופיטר. כוכב זה מרחיב, נותן תנופה ויכולת שליטה על שטח נרחב יותר. לפיכך, אצבע זו, הינה השלטת על הביטחון העצמי, השאפתנות והשגת המטרות, יכולת הנהגה, ולקיחת אחריות. סוג הגליפר הנפוץ ביותר הוא בצורת לולאה, נרכיב את הלולאה על אצבע יופיטר ונקבל אדם שטביעה זו מוסיפה לו לביטחון העצמי. הוא ידע להוציא דברים מן הכח אל הפועל, ויישם את רצונותיו. ישנה משמעות רבה לאיזה כיוון פונה הלולאה, אם לכיוון האגודל או לכיוון הזרת. הזרת היא בעלת אנרגיה של סקרנות ותקשורת, ולכן אם הלולאה פונה ההיפך מכיוון זה, האדם יהיה בעל קושי בתכונות יופיטר. הוא יהיה מופנם, ביישן, עם קושי בביצוע.

קיים עולם שלם בכפות ידינו. ניתן בהן לראות דברים שהאדם עצמו אינו מודע להם עדיין.

בקריאתנו את יד האדם, נוכל לספר לו על עצמו מנקודה אובייקטיבית ובלתי שופטת, דבר המעלה את מודעותו לארועים בחייו ולבחירותיו השונות.

תורת כף היד (חלק ב')

מאת: ורד כהן, כירולוגית ונומרולוגית

כל נתון ופרט בכף היד מעיד על תכונות מסוימות, אך מחייב לבדוק ולתאם מידע בין הפרטים והנתונים בכף היד.

לדוגמא :

תיאום בין קו מסוים לבין קווי המתאר (מסגרת) של כף היד, לנפח כף היד, פרקי האצבעות, בהתאם יש לבדוק את גמישות העור, צבעו ועוד.

תוך כדי שילוב בין הפרטים הרבים המספקים מידע, יש להסיק מסקנות. לעולם אין להסיק מסקנה לגבי תכונה זו או אחרת של האדם על-פי מידע מנתון אחד או שניים בלבד. בשיטת אבחון זאת נסיק מסקנה לגבי תכונות אישיות, דרך יחסי הגומלין בין מספר רב של גורמים בכף היד.

כאשר מאבחנים כפות ידיים, נבדקים יחסי גומלין בין פרטים רבים בכף היד, ותוך כדי כך מתבהר המרקם היוצר את מבנה אישיותו של האדם. דרך כפות הידיים ניתן לבחון את רב המימדיות של תודעתו הפנימית של האדם, הבנויה רבדים רבדים של תכונות אישיות וחוויות חיים, היוצרות מערכת פנימית, המגיבה באופן צפוי מראש למתרחש סביב עולמו של האדם. כמובן שכל זאת על-סמך הבנת התיאוריה הזו.

תורת כף היד יעודה להיות לעזר לאדם, כדי שיוכל לחיות את יכולתו הפנימית בכל מישורי החיים.

דרך כפות הידיים ניתן ללמוד לגבי חוויות שהטביעו את חותמן על האישיות ואופי האדם, אפשר לומר – חוויות שהוטבעו בזיכרונו של האדם. בעיקר חוויות אותן עבר האדם בשנים בהם אישיותו מתעצבת, כאלה שלא אפשרו לצרכים הטבעיים של האישיות לבוא לידי ביטוי ויצרו סתירה או הפרעה רגשית ונפשית באישיותו של האדם.

כפות הידיים הן עדות בהירה לרוח האדם, הסימנים והמבנים בכפות הידיים הינן עדות לפנימיותו הנפשית והרגשית של האדם.

כפי שכף היד הינה מרקם שתי וערב של מידע ופרטים, כך גם האדם הינו מרקם שתי וערב של תכונות אישיות.

בגישות העכשוויות של תורת כף היד נבדקים הצדדים באישיות המשתוקקים לבוא לידי ביטוי, ובמקביל נבדקים גורמים המונעים מלבטא חלקים אלו בשלמותם, מה שמוביל את האדם לידיעה עצמית רחבה להבנה פנימית עמוקה ותיאום הקשר עם הסביבה על-פי התכנים הפנימיים. כמו כן, יוצר בהם שימוש בהתאם לכללי החברה המקובלים. כך שהדו-שיח שהאדם מנהל עם הסביבה יוכל לבוא לידי ביטוי שלם ברמה רגשית, שכלית ותפקודית ביחסים בין-אישיים, חברתיים ומקצועיים.

תורת כף היד מתבססת על שלושה היבטים:

Ö היבט שכלי (המחשבתי),

Ö היבט רגשי (חוויות והבעת רגשות)

Ö היבט פיסי (מעשי ותנועת הגוף).

בכפות הידיים האלמנט המשולש חוזר על עצמו גם כן. אצל מרבית בני האדם קיימים שלושה קווים עיקריים, הנקראים בשמות ובהגדרות קלאסיות. אך לא תמיד ההגדרה מעידה על המידע הניתן מנתון זה. קיימים קו הראש, קו הלב וקו החיים.

קו הלב הינו אחד הפרטים המעיד על האופן או הדרך בה האדם יביע את אישיותו כלפי החברה.

קו הראש מעיד על דרך ההתרשמות של האדם על העולם הסובב אותו. כמובן שיש לבדוק פרטים נוספים בכף היד כדי לחזק נתון זה. על-פי קו הראש ניתן גם לדעת לגבי עולמו הרגשי של האדם. קו ראש מקושת ועגול מעיד על עולם רגשי עשיר יותר. אדם בעל קו ראש קצר יהיה מוגבל בהבנת עולמו הרגשי ועולמם הרגשי של הסובבים אותו. זאת דוגמא לקו שנקרא קו הראש, אך השלכותיו הן רגשיות בהחלט.

קו החיים באופן מסורתי ושגוי בהחלט נקשר למספר השנים שהאדם יחיה, מה שבלתי אפשרי לחלוטין לדעת על-פי קו החיים. זאת חשוב לציין שוב ושוב ולספר שבהרצאותיי בבתי-אבות ובמועדוני קשישים פגשתי קשישים בגיל מאוד מבוגר, בעלי קווי חיים קצרים, והעובדה הקיימת היא שלמרות קו החיים הקצר בכף ידם, הם האריכו מאוד בחייהם. לכן ברור ומובן בהחלט שאין שום קשר בין אורך הקו לאורך חייו של האדם. לקו החיים ישנם פירושים ומשמעויות רבים גם בהקשרים שכליים, בהקשרים חברתיים, בקשרים בין אישיים (זוגיות) ובהקשרים בריאותיים. כל זאת על-פי מבנה הקו ואפיונו ועל סמך יחסי הגומלין עם פרטים נוספים בכף היד.

החלוקה לשלוש חוליות באצבעות מקבילה גם היא לשלושת האלמנטים באישיות, הרגשי, השכלי והפיסי.

כאשר נלמד נושא כף היד באופן מעמיק ויסודי, נוצרת ההבנה שהקווים בכף היד הם 25% מהמידע שנאסף אודות אפיוני האישיות של האדם.

יש להיות מודעים לכך שבכף היד נמצאות וקיימות הרבה עובדות אובייקטיביות ממשיות לגבי תכונות אישיות האדם והיסודות היוצרים תכונות אופי ואפיוני חיים כתוצאה מכך.

כך מתגלה עולם ומלואו של שפה של סימנים ומבנים, שדרכו ניתן לגלות עולם ומלואו לגבי האדם עצמו ולגבי התכנים המרכיבים את אישיותו, שבעזרתם יוצר האדם חיים האופייניים ותואמים את המבנים הפנימיים, הרגשיים-נפשיים של אישיותו.

כמו כן, כאשר קיימים מצבי בריאות כושלים, ניתן לראות זאת בבירור בכפות הידיים והן בציפורניים. הדבר בא לידי ביטוי בשינוי בצבע כפות הידיים, שינוי אלסטיות העור, הטונוס השרירי ושינוי באפיוני הקווים ורכסי העור.

חלק מהנתונים עליהם אנו נסמכים בניתוח כף היד הם : גמישות מפרקים, מרקם העור, חום ולחות העור, תבניות רכסי העור (טביעות אצבעות ויד), אצבעות, ציפורניים, קווים, גבעות ועוד. האדם כיישות הינו שלמות בעלת קשת רחבה של תכנים פנימיים, כישרונות ויכולות. אצל כל אדם קיימות דלתות שניתן לפתוח ולגלות אפשרויות חדשות לביטוי האישיות, מה שמאפשר הגשמת האישיות דרך כישרונות ודרך דו-שיח עם הסביבה.

יכולות ותכנים אלו ניתנים לפיתוח ולהרחבה במשך החיים במישורים הפיסי, הרגשי והמנטאלי. מודעות וערות ליכולות ולתכנים פנימיים מאפשרים לחיות באופן בהיר יותר.

מבחינת הבנה אישית, זה מה שמאפשר הערכה עצמית על בסיס היכולת ומימושה.

כמו כן, מימוש הנתונים האישיים, תוך כדי שיתוף פעולה וכבוד הדדי ביחסי גומלין עם הזולת, מה שמעצים את האישיות. לכל אדם מתאפשר לתרום את הטוב ביותר לשלמות גדולה וכוללת, שבה נכללים כל יצורי האנוש, לטובתו האישית ולטובת כלל האנושות.

תורת כף היד

מאת: ורד כהן, כירולוגית ונומרולוגית

תורת כף היד משמשת את האנושות, מימי ההיסטוריה העתיקה ועד ימינו, בתרבויות רבות ובתקופות שונות, האנושות עברה דרך ארוכה בשימוש בתורת כף היד.

התפתחות הנושא נובעת, מתבססת ומושפעת מהנוסחה הקבועה של תורה עתיקה זאת.

בקריאת כף היד המסורתית העתיקה נהוג היה להתייחס לכף היד ככלי מדיומלי המשמש את החושים הפנימיים, לצורך ניבוי גורלי וקביעות לגבי אישיות האדם, באופן מסתורי ובלתי ניתן להסברים ברי-דעת והבנה.

בהודו נותרה מורשת של ידע עתיק זה אודות גורלו של האדם, על-פי הקווים החוצים את כף היד. מורשת זו נקשרת למושג ה"קרמה" של האדם, מה שמאוד משמעותי, חשוב ומודגש בדת ההינדית ובעל הדגש רב משמעות לאדם ההודי הדתי.

כמקור מידע עתיק זה נוהגים בהודו עד היום לפרש את אישיות האדם על-פי אגודלו של האדם בלבד.

ידע נוסף המגיע אלינו מתרבויות המזרח הקדום מיפן ומסין. זהו ידע הנשען על דרכי הריפוי על-פי מסלולי האנרגיה (המרידיאנים). קצוות תעלות האנרגיה מסתיימות בכף היד. על- פי אזורי כף היד ניתן לקבל מידע אודות מצבים אנרגטיים של איברי הגוף הפנימיים. כיום קיימות מפות מדייקות של אזורים אלו.

הצוענים בנדודיהם העבירו את הידע בעיקר מתרבויות הודו הקדומה אל מדינות אירופה. כמובן שהידע שהעבירו הצוענים נקשר לנושא הניבוי ובעיקרו היה ידע שטחי וחסר עומק. ידוע שהצוענים שעסקו באירופה בניבוי גורלות עשו זאת למען פרנסה בעיקר, כך שלעיתים מרובות לא היה קשר בין הנבואה לבין גורלותיהם של אלו שהביטו בכפות ידיהם. בהמשך ההיסטוריה נקשרה קריאת כף היד בעיקר לקרקסים הנודדים של הצוענים. בימינו אנו מוצאים עדיין שרידים לתופעה זו גם כן בירידים כאן בארצנו.

השלב ההיסטורי הבא בנושא כף היד התפתח בתרבות יוון הקדומה. עד היום אנו משתמשים במושגים מהשפה היוונית העתיקה והמיתולוגיה היוונית כדי לתאר את כפות הידיים.

* כירולוגיה – כירו (כף היד), לוגיה (שיטה)

* כרונומיה – מבנה כף היד

* דרמו-טוגליפיה – דרמו (עור) גליפיה (תבניות) והכוונה היא לטביעות האצבעות והעור.

* כירומנטיקה – כריות כף היד והסימנים.

עד ימינו אנו משתמשים גם כן בתיאור כריות כף היד והאצבעות בשמות האלים מהמיתולוגיה היוונית כמו ונוס, נפטון, לונה, מרקורי, אפולו ועוד ועוד.

תרבות יוון השאירה חותם רב משמעות על התפתחות תורת כף היד המערבית, כמו על נושאים רבים ומגוונים בחיינו אנו ובתקופתנו.

בהמשך התפתחה בתרבות יהדות ספרד תיאוריה הנשענת על תורת הקבלה, הנקראת תורת כף היד הקבליסטית.

ידוע שהפסיכואנליטיקן קרל יונג שאב מידע עתיר זה לצורך פיתוח התיאוריות הפסיכולוגיות שפיתח.

התרומה הגדולה של הצלבת הידע המזרחי והמערבי היא שניתן על-ידי הצמדת המפות של כף היד להצליב בין המפה הנפשית, רגשית המערבית, לבין המפה הפיזית המסמנת קצוות מסלולי האנרגיה, שהיא המפה ממקורות ידע מזרחי קדום.

בהיבט אחד ניתן להגיע להבנה ולהסבר מה הסיבות הנפשיות, רגשיות באיברים מסוימים. בהיבט השני ניתן להבין ולהסביר מה הגורמים הפיסיולוגיים לבעיה רגשית ונפשית מסוימת זו או אחרת.

קיימים הבדלים גדולים ורבי משמעות בין אבחון כף היד בתפיסה עכשווית לבין קריאת כף היד בסגנון עתיק.

הגישה המסורתית הקלאסית הקדומה גורמת למצבי ציפייה לבאות ומונעת פיתוח האישיות תוך כדי חווית חיים נלמדת. האמת היא שעתידו של אדם קיים בהווה. הווייתו של האדם, טבעו ותכונותיו מובילים אותו במשעול חייו. כמו כן קיימת באדם היכולת לשליטה במחשבותיו, להבנה ובחינה עצמית ולשליטה ברגשותיו.

תוך כדי הבנת עולם התגובות הרגשיות, מה שמאפשר שיפור ושיבוח האישיות וההתנהגויות במשך החיים.

בתקופתנו אנו בוחנים במבט נוסף את ההבנה והידע העתיק. התפיסה היא שהאדם מגיע לעולם עם הנחיה פנימית לגבי היכולת, הכישורים, הכישרונות והתפקידים שעליו למלא במהלך חייו.

כף היד משקפת את החלקים הלא מודעים ואת התוכנית הפנימית הטבעית המולדת של האדם.

תוכנית פנימית זו הינה תבונה פנימית המנחה את האדם מתוך עצמו ליצירתו העצמית של חייו :

* כפות הידיים מפותחות כבר בשבוע החמישי לעוברות.

* הקווים, בעיקר קו החיים נעשים ברורים בשבוע השביעי לעוברות.

המוח, העור, מערכת העצבים וכפות הידיים מתפתחים מאותה רקמה עוברית.

רישום התבונה הפנימית מוצפן בכפות הידיים והיא שמנחה את האדם לאורך חייו לפי תכונות בולטות מולדות.

צופן זה מתואר על-ידי מארג שלם של פרטים ונתונים המעידים על מהותו הפנימית של האדם, המנחה אותו לאורך חייו ובכל רובדי החיים.

דרך פירוש מארג הנתונים בכף היד, ניתן להוביל להבנה רחבה ועמוקה של המהות הפנימית או התבונה הפנימית המנחה את האדם : תכונות אופי טבעיות, ראשונות ובסיסיות של האדם, הניתנות לו בעת בואו לאוויר העולם ומדריכות את דרך חייו.

הפרטים והסימנים בכפות הידיים מעידים באופן צלול ביותר על תכונות האופי הטבעיות של האדם.

דרך המפגש עם המידע הכירולוגי נפתח שדה ראייה רחב של אפשרויות מבט והבנת החיים, תוך כדי הכרת העולם הפנימי וצרכיו הנדרשים.

ההכרה בידע זה מאפשרת לימוד וראייה ברורה הודות לתכונות האישיות הבולטות, וכך מתאפשר מימוש שלם של הנתונים האישיים.

מידע זה מוביל את האדם לרמה של הבנה עמוקה ברבדים המגוונים של האישיות, ודרך כך לגילוי שדות הפעולה האפשריים במשך החיים.

שיטה זו מאפשרת להורות ולהוביל את האדם לחיים מתואמים עם הערכים והתכנים הפנימיים לביטוי תבונתו המולדת של האדם.

בגישה הכירולוגית ההוליסטית העכשווית מתייחסים אל מרכיבי האישיות של האדם כאל מאגרי זרימה של אנרגיה.

קיימים מאגר אמוציונלי (רגשי), מאגר מנטלי (שכלי)ומאגר פיסיולוגי (גופני), כך שבעצם נבדקים יחסי הגומלין בין מאגרים אלו לבין מוקדי המאגרים השולטים יותר באישיותו של האדם. בדרך זו ניתן לדעת אודות התנהגויות והתנהלויות החיים.

כאשר אנו בוחנים דרך כף היד את אישיות האדם, אנו בודקים באיזה אופן מנתב האדם מאגרים אלו ובאיזו דרך מנהל האדם דו-שיח עם הסובב אותו.

אילו מאגרים מופעלים באישיותו ובאיזו דרך נבדק השביל בו מנהל האדם דו-שיח ברמה אישית, בין-אישית, חברתית ומקצועית, מה שמוביל לתוצאות טובות בחיי האדם.

בגישה המחודשת אנו נעזרים בתורת כף היד כדי לפענח את אישיות האדם.

בוחנים את מבנה האישיות ע"י יחסי גומלין בין המערכות השכליות, הרגשיות, הפיזיות והמעשיות.

מרכיבים אלו ויחסי הגומלין ביניהם יוצרים את התנהגותו של האדם ותגובותיו לסביבה בה הוא חי.

בנוסף, קיימת התבססות על מבנה המוח, כשהקשר בין המוח לכף היד הוא דרך מערכת העצבים, שקצותיה מסתיימים בכף היד ובקצות האצבעות, בהם נמצאים מספר רב ביותר של קצוות עצבים.

בגישה ההוליסטית כף היד היא החלק הגלוי של עולמו הפנימי של האדם, כי גוף ונפש אחד הם.

כיום פגישה עם כירולוג הינה פגישה תרפית יותר מאשר מיסטית חווייתית. אבחון כף היד מקביל ומתאים לתקופה העכשווית, כפי שלאורך כל ההיסטוריה נושא זה נתפס בהתאם לזמנו ובכל תקופה בהתאם לזמנה.

התחדשות הגישה לתורת כף היד מאפשרת באופן מעשי להרחיב את רמת המודעות העצמית דרך תיאור מרכיבי האישיות, התנהגות בתוך מערכות יחסים ויחסי גומלין עם הסביבה.

בדיקת כפות ידיים וניתוח האישיות ומצב בריאותו של האדם הינה מלאכת מחשבת. ממרקם כפות הידיים ניתן לאסוף מידע רב מאוד ויש לתאם בין הנתונים הנאספים.

קורס "בדרך "ייציר כפיו

כירולוגיה הוליסטית - אבחון על פי תורת הח"ן עתיקת היומין -כף היד לדרגת מאבחן המשלב שיטות הוליסטיות כגון צמחי מרפא של א''י ע''פ חוכמת הרמב''ם והקדמונים.
מאת: המרכז לרפואה הוליסטית ב"מרפא הבושם "נהריה

כירולוגיה הוליסטית בשילוב רפואה יהודית הכוללת כלי "צמח החיים"- תורת כף היד הקדמונית ע''פ תורת הח''ן משלבת מטפיזיות -גופנפש היוצרת איבחון ממשי המטופל ע''י צמחי מרפא ושמנים צמחיים , ואין כאן הכווה לגלות רק את הבעיה או הסימפטום באיבחון אלה לתת ללומד חשיפה גדולה יותר בראי כפות הידיים המהוות חיבור לגופנפש -שכן אנו ...."ייציר כפיו של השם יתברך..",וע''י ההבנה בצמחי מרפא ושמנים צמחיים נוכל להגיע אל ה"אני "של כל מטופל ומטופל. דרך הכפיים נלמדת פנמיות וחיצוניות האדם השלם ושרטוטיו הולכים עימו (הזהר -הקדוש), שכן יכולת האדם ללכת בעקבות שרטוטיו מאפשרת לגלות את משעולי דרכי הוויתו של כל אחד ואחד מאיתנו וכשנלמד את יעודינו נבין ונביט במודעות עצמית רחבה ומקיפה עוד יותר.
קריאה נכונה בהתבוננות דרך ידינו תוביל אותנו לאושר הפנימי ולהגשמה עצמית מוחלטת.
כירולוגיה המשולבת צמחי מרפא ושמנים צמחיים תוך מתןדגש על חוכמת הפרצוף תוביל אותך התלמיד לקרוא נכון את המפה. שבמרחב ההוליסטי תוכל לקבל ולהכשיר עצמך לדרך חיים ,המושיטה יד לכל בעיה ומענה לכל תחלואה.
משך הקורס:3 חודשים.
המקום :קיבוץ כברי
פתיחה:18/03/07
לפרטים נוספים:
0505211607. 04-9952122

סדר האלפא ביתא שבאצבעות -מפי האר''י חז''ל

ספר ליקוטי הש"ס - סדר האלפא ביתא שבאצבעות הנה ארז"ל אין תחלת דינו של האדם אלא על התורה שנאמר פוטר מים ראשית מדון. ר"ל בראשית דינו של האדם שואלין אותו פטרת עצמך מן התורה הנמשל' למים ר"ל יצאת ידי חובתך ועסקת בתור' והנה טרם כל דבר שואלין אותו אם הוא יודע את האלפא ביתא ואז הוא חייב להראות מיד באצבעותיו כל אות ואות מכ"ב אותיות שהם באלפא ביתא. וכבר נודע שאין שם שום ספר ופנקס רק שכל האותיות כולם הם רמוזים בפרקי אצבעותיו ולכן נאמר בתורה זה ספר תולדות האדם כי מפני שבאצבעו' האדם הם רמוזים כל האותיות על סדר הזה והוא כי כאשר האדם פותח את שני ידיו ומקרבן זו אצל זו באופן שפני ידיו הם מול פניו נמצא שימין האגודל ימין הוא הראשון של י' אצבעותיו וגודל השמאל הוא האחרון שבכולם ונמצא שכאשר פותח את ידיו הוא כאלו פותח הספר והוא כך. וכאשר הוא סוגר את ידיו הוא כאלו סוגר את הספר ונמצא אז הזרת עם זרת והקמיצה עם קמיצה והאמה עם אמה והאצבע עם אצבע והגודל עם הגודל ומן הכ"ב אותיות נעשה ג' ספרים ספר הא' הוא מן הג' אותיות שהם אמ"ש וספר הב' הוא מן שבעה אותיות בג"ד כפר"ת. וספר הג' הוא מן הי"ב אלכסונים שהם הו"ז חט"י לנ"ס עצ"ק: והא לך ספר אמ"ש ]עיין כ"ז הענין בספר יצירה[: א - הוא בגודל ימין בפרק פנימי והולך בצנור מחסד לגבו' ונותן אל הכתר ומולך באויר וצר האויר בעולם ושרבייא בשנה ובנפש והוא מן האחדי': מ - הוא בקמיצה ימין בפרק פנימי והולך בצנור מנצח להוד והוא מולך במים וצר בו מים בעולם וקור בשנה ובנפש הוא מן העשיריות: ש - הוא באמה של יד ימין בפרק חיצוני' והולך בצנור מחכמה לחסד ונותן אל הבינה ומולך באש וצר בו שמים בעולם והחום בשנה והראש בנפש והוא מן המאות: והא לך ספר של בג"ד כפר"ת: ב - הוא באצבע של יד ימין בפרק פנימי והולך בצנור מחכמה לחסד ונותן לאברהם. וצר בו הלבנה בעולם ויום ראשון בשבוע ועין הימין בנפש והוא מן האחדים: ג - הוא באמא של יד ימין בפרק פנימי ומולך בעושר והולך בצינור מבינה לגבורה ונותן ליצחק וצר בו מזל מאדים ויום שני בשבוע ואוזן ימין בנפש והוא מן האחדים: ד - הוא בקמיצה של יד ימין בפרק פנימי ומולך בבנים ונותן אל יעקב והולך בצנור מכתר לת"ת וצר בו מזל חמה בעולם ויום ג' בשבוע ונאיר ימין בנפש והוא מן האחדים: כ - הוא בקמיצה של יד ימין בפרק אמצעי ומולך בחיים וניתן למשה והולך בצנור מחסד לנצח וברא בו נוגה בעולם ויום הד' בשבוע ועין שמאל בנפש והוא העשיריות: פ - הוא באמה של יד השמאל בפרק האמצעי ומולך בממשלה וניתן לאהרן הכהן והולך בצינור מגבורה להוד וברא בו כוכב של הכוכב בעולם ויום ה' בשבוע ואוזן שמאל בנפש והוא מן העשיריות: ר - הוא באצבע של ימין בפרק חיצוני ומולך על השלום וניתן אל יוסף הצדיק והולך בצינור מת"ת ליסוד וברא בו שבתאי בעולם ויום ששי בשבוע ונחיר שמאל בנפש והוא מן המאות: ת - הוא בקמיצה של יד ימין בפרק חיצוני ומולך על הדין וניתן אל לוי והולך בצינור היסוד אל המלכה וברא בו צדק בעולם ויום שבת בשבוע והפה בנפש והוא מן המאות: והנה הספר של בג"ד כפר"ת הולך בדרך קוים וכן הוא ג"כ במ"א וכמו כן הוא לכל רואה שזה הספר הוא הולך מלמעלה למטה לאפוקי ספר הראשון שהולך בדרך ישר מדרום לצפון: והא לך ספר הו"ז חט"י לנ"ס עצ"ק: ה - הוא בזרת של יד ימין בפרק פנימי והולך בצינור מכתר לחכמה וניתן ליהודא ומולך בדיבור וברא מזל טלה בעולם וחודש ניסן בשנה ורגל ימין בנפש והוא מן האחדים: ו - הוא בזרת של יד שמאל בפרק פנימי והולך בצינור מכתר לבינה וניתן ליששכר ומולך בעיון וברא מזל שור בעולם וחודש אייר בשנה וכוליא ימין בנפש והוא מן האחדים: ז - הוא בקמיצה של יד שמאל בפרק פנימי והולך בצינור מחכמה לגבורה וניתן לזבולן מולך בהלוך וברא מזל תאומים בעולם וחודש סיון בשנה ורגל שמאל בנפש והוא מן האחדים: ע"כ הו"ז שהוא דגל אחד: ח - הוא באמה של יד שמאל בפרק פנימי והולך בצינור מחסד לת"ת ומולך בראיה וניתן לראובן וברא מזל סרטן בעולם וחודש תמוז בשנה ויד ימין בנפש והוא מן האחדים: ט - הוא באצבע של יד שמאל בפרק פנימי ומולך בשמיעה והולך בצינור מחכמה לת"ת וניתן לשמעון וברא מזל אריה בעולם וחודש אב בשנה וכוליא שמאל בנפש והוא מן האחדים: י - הוא באגודל של יד ימין בפרק אמצעי ומולך בנצחון והולך בצינור מת"ת לנצח וניתן לגד וברא מזל בתולה בעולם וחודש אלול בשנה ויד שמאל בנפש והוא מן העשיריות: ע"כ חט"י שהוא דגל שני: ל - הוא באמ"ה של יד ימין בפרק אמצעי ומולך בתשמיש והולך בצינור מהוד ליסוד וניתן לאפרים וברא מזל מאזנים בעולם וחודש תשרי בשנה והמרה בנפש והוא מן העשיריות: נ - הוא בזר"ת של יד ימין בפרק אמצעי ומולך ברי"ח והולך בצינור מנצ"ח ליסוד וניתן למנשה וברא מזל עקרב בעולם וחודש חשון בשנה והדקי"ן בנפש והוא מן העשיריות: ס - הוא בזר"ת של יד שמאל בפרק אמצעי ומולך בשינה והולך בצינור מת"ת להו"ד וניתן לבנימין וברא מזל קשת בעולם וחודש כסליו בשנה והקיבה בנפש והוא מן העשיריות: ע"כ לנ"ס שהוא דגל הג': ע - הוא בקמיצ"ה של יד השמאל בפרק אמצעי ומולך בכעס והולך בצינור מבינ"ה לת"ת וניתן לדן וברא מזל גדי בעולם וחודש טבת בשנה והכבד בנפש והוא מן העשיריות: צ - הוא באצב"ע של יד שמאל בפרק אמצעי ומולך באכילה והולך בצינור מגבור"ה לת"ת וניתן לאשר וברא מזל דל"י בעולם וחודש שב"ט בשנה והאצטומכא בנפש והוא מן העשיריות: ק - הוא באגוד"ל של יד ימין בפרק חיצוני ומולך בשחו"ק והולך בצינור מבינה לחסד וניתן לנפתל"י וברא מזל דגים בעולם וחודש אד"ר בשנה והטחול בנפש והוא מן העשיריות: ע"כ עצ"ק שהוא דגל הד':

בסוד ענין הציפורנים-מפי האר''י ז''ל

סדר קציצת הצפרנים וטעמם ונימוקם על דרך האמת: תחלה מתחיל באגודל ימין ואח"כ אמה זרת אצבע קמיצה ובשמאל מתחיל בקמיצה אצבע זרת אמה גודל והטעם אל סדר קציצה זו הוא זה. דע כי זה הוא כלל גדול כשרוצים להעביר הקליפות מעל האדם מעבירים את הקל קל תחלה ר"ל היותה ממתקת להקליפות כדי שלא יהי' לקליפות כ"כ צער בבת אחת והצפרנים שהם המותרות הם רמוזים לקליפות כי שם שכונים כנודע. והנה ידוע לחכמי האמת כי הגודל ימין הוא רומז אל הכתר ה' חסדים דקליפה ואף על פי שנראה לעינים שהיא יותר מתוקה ואדרבה הוא יותר קשה מכולם ע"ד שאז"ל כל הגדול מחבירו יצרו גדול ממנו ולכן בשביל זה אנחנו מתחילין לקצץ הציפורן מגודל ימין תחלה שהיא הקליפה ראשונה הגדולה כי כמו כאשר האדם בהיותו מלוכלך כולו מראשו ועד רגליו יתחיל לטהר ולקנח מן היותר מעולה והוא הראש כמו כן אנו מתחילין לקצץ הקליפות מן הכתר אשר הוא ראש הנרמז בגודל ימין ומי שזיכהו האל ית' וגילה עיניו לראות יראה בעיניו שקוצץ מכל א' וא' מן הצפרנים כמה גרדינין טהירין אשר יוצאים מכל אצבע ואצבע אשר הם כדמות ניצוצין הנרדים מן הצמר כאשר נופצים את הצמר גפן שהוא בקצת מהם בצורה אנשים לבינים. ואחר קציצת הגודל ימין תיכף יקצץ ציפורן האמה הרומז אל הת"ת שהוא חסד הג' לפי שכל מגמת פני הקליפה הוא להתדבק ולנצח כי הואיל שהיא אדוקה ונפרדה מן הת"ת שהוא קו האמצעי תיכף נדבקת בנצח שהוא סמוך לו תחתיו דרך קו ימין. ואח"כ קוצץ מאצבע שהיא רומז לחכמה והטעם הוא כי הקליפות חשבו בלבם הואיל ונפרדו מן זה הנצח נעלה עוד מדרגה א' למעלה בחכמה ונה"י דבוקים בה למען לא ישיגם עוד להרחיקם משם וגם שלא מצאו מנוח ביניהם. ואח"כ קוצצין את הקמיצה כי הקליפה הואיל ונרדה מן החכמה הלכה לנגד באשר יכולה למצוא מנוח לנפשה לרגוע שהוא בקמיצה הרומז לחסד כמש"ה וקמץ הכהן כי כהן הוא חסד כי עד השתא כל עוד שלא נצטרכה להדבק בחסד לא רצה להתדבק עמו כי כן דרכם אם לא עתה אשר החרב חדה מונחת על צוואם. והסדר אשר ביד שמאל הוא מתחיל בקמיצה לפי שהוא היסוד שהוא בסוד רחמים וענף של הת"ת ונקרא אמה כלפי הוד והקליפה יותר תואבת לה כמ"ש לעיל באגודל ימין. וע"כ ברחה מן הזרת לאצבע שהוא החכמה ואחר כך חותכין את הזרת שהוא המלכות לפי שבאותו מקום יש לקליפות אחיזה כנודע אמנם הם תאיבים כי אם דווקא במקום שהיותר חשוב ומעולה אך שהם לא עלו במקום המעולה ביותר כדי שלא יפלו ממנו בעומקא רבא ולכן הם בורחים להמל' וכאשר חותכים צפרנים של זרת שהי' המל' בורחים לאמה שהוא סוד הוד הואיל ויש להם מקום אחיזה. וכאשר חותכים את האמה בורחים אל האגודל שהוא סוד הבינה הואיל ולא מצאו שם מקום לנוס וגם שם לא עשו מאומה כי כלתה עליהם הרעה וע"כ צריך האדם לקצץ את צפרני הידים בכל י"ד יום ואם בטבע צפניו לגדל ולצמוח ביותר יחתוך בכל שבוע ושבוע וכל זה יובן רק בצפרני הידים בלבד. אמנם באצבעות הרגלים אין צריך לשמור הסדר הזה כי לעולם הם מכוסים אין להם שם אחיזה כל כך ודי בזה: סגולה נפלאה להנצל מכל פחד: דע לך כי כשהאדם הולך במקום אחד אשר תסמר שערות ראשו ובשרו ירתת ודאי הוא שמזלו חזי איזה סטרא דקליפות ואע"ג דאיהו לא חזי בעצמו ולכן תיכף ישים ב' אגודלותיו תוך אצבעותיו וינשוף מדוכתי' ג' פסיעות כמ"ש רז"ל ולא יפחד ולבו לא ירך ואדרבה ישים תיכף לדרך פעמיו ויראה בעיניו שלא יוזק ויסתלק ממנו הפחד הדמיון שהי' לו מקדם. ולכן במוצאי שבת בעת הבדלה כשראה את הצפרנים אצל האבוקה צריך לכסות את בוהן ידיו שבו יש להם אחיזה שלא ינתקו ממנו ואם הי' מגלה אותו באמצעיות האגוד"ל היו נמשכים גם בד' האצבעות ולא יהיו נפרדים מהם וע"כ כשהאגודל זה הוא מכוסה באותה ההארה של האבוקה שהי' נר מצוה והיא מן האורות שלהבת שירדה בע"ש עצמה הנמשכת מן השכינה וחתכה הקליפה הנה גם עתה באור האבוקה הזאת יכוין שהוא אותו אור עצמו ומעורר אותו שלהבת ראש שתקבל שפע מהשכינה ותברח הקליפות שהם בימין בסוד רבבה כמש"ה ורבבה מימינך אליך לא יגש כי אלו אותן של היד שמאל אין צריך לראות אותם כלל כמ"ש לעיל למען לא יאחזו בהם הקליפות באשר שם כח הגבורות ומוצאים כח ומקום אחיזה ואפשר שיוכל להיות שאם יגלה אצבעות השמאל לאור של האבוקה שאדרב' יתדבקו בהם יותר ולהיות כי יש להם אחיזה כל כך בשמאל יחזרו ויטמאו יד ימין וידבקו בה ולכן צריך לכוף גודל ימין בידו תוך אצבעות מפני שבגודל הם נדבקים ביותר וידו השמאלית צריך להיות בבל יראה כלל וזהו שרי בוהן ודי למבין: סגולה נפלאה שלא יפול סוס ורוכבו: קודם שיעלה על הסוס לרכוב טוב לומר פסוק צדקתך כהררי אל משפטיך תהום רבה אדם ובהמה תושיע יהו"ה ויכוין בשם היוצא מזה הפסוק שהוא דמע"ה באלו הנקודות ויוצא הדל"ת מן מלת אדם והמ' מן מלת בהמ"ה והע' ממלת תושיע והה' מן מלת יהו"ה שהיא ה' האחרונה וכשתעלה על הסוס תכוין בזה והוא בדוק ומנוסה:

בסוד דופק האדם-מפי האר''י ז''ל

דע כי תיבת דופק מתחלקת לשתים ד"ו פ"ק כי ד"ו הם נוקבא דז"א עם ז"א והם עצמם הוראת פ"ק כי בא"ת ב"ש מתחלפות ד"ק ו"ף כנודע וכבר ידעת כי התמורות והחלופים הם במטטרו"ן שהוא היצירה ולכן נתחלפו פה אותיות ד"ו בפ"ק להורות כי מציאות הדפיקות הזה הוא נמצא ונוהג ענינו בכל העולמות בין בעולם העניון כי שם נקרא ז"א ונוקביה ד"ו בין בעולם התמורו' ששם נקרא פ"ק ואמנם ענין הדפק הוא נמשך מן האחורים של אבא שהוא הוי"ה דיודין והאחורים שלה הם בגמט' קפ"ד כמנין דפ"ק וזהו סוד פקד עון אבות על בנים כי שם זה הוא באבא הנקרא מחשבה וכבר ידעת כי בחי' הגלגול הוא בסוד המחשבה בסוד וחשב מחשבות לבלתי ידח ממנו נדח וכמו שהגלגול לא שכיך טיקלא וגלגולא לעלמין כך המחשבה. וכן תמצא בס' התקונין וברעיא מהימנא בפ' פנחס שאין גלגול אלא בסוד אות י' שהיא באבא ולכן בחינת הדפק מתפשט מאות י' שהוא אבא הנקרא מחשבה ולכן אין שם הזה שקט לעולם כי אין הדפק שקט לעולם מתנועתו. והנה אם תחבר דפ"ק עם עשר אותיות שבהוי"ה דמילו' יודין יהיה בגמטריא צדנן וזהו מה שאמרו באדרת האזינו דאית צדק לגו בגו וע"ש ולהיות החולה ניזון מבחינת הדפק הזה לכן נאמר בו ה' יסעדנו על ערש דוי כו' כי הנה ערש תמורת עשר דו"י תמורת יו"ד וגם יו"ד חשבונה באותיות היא עשר והענין הוא על ההוי"ה דמילוי יודין שיש בה עשר אותיות בבחינת הפנים ונתהפכה אל החולה הזה בבחינת האחורים שהיא קפ"ד אותיות דפ"ק ומשם יסעדנו ויתפרנס בחוליו עתה ולכן העשר נהפך לער"ש ששוכב עליה בחליו כי תרגום מטה ערשא והיוד נהפך לדו"י שהם החולאים והיסורין שסובל וז"א כל משכבו הפכת בחליו כי נהפכו עשר יו"ד שהם עשר אותיו' הוי"ה דיודין דפנים אל ערש דוי שהם האחורים העולים בגמטריא קפ"ד ועתה נבאר ענין אשר והוא כי כמו שתנועות הדפ"ק יורה על חולאי הגוף כך יורה על חולאי הנשמה ולכן כפי תנועת הנקודות שיתנועע אז הדפק כך בחינת התשובה צריך האדם לשוב ולהתרפא מחולי (ד"ש ע"ג) הנפש כי אם הדפק של האדם מורה תנועת צירי שהיא בבינה יורה על כי הפגם היה בדברי' הנוגעים' ומתיחסי' ותלוים באימא כגון שחטא במצות כיבוד אב ואם או שנמנע מלהשתדל בתבונת דברי התורה ולכך ההוראה היא בדפק שהיא האחורים כנז' להורות על שפגם וכן אם התנועה היתה בניקוד פתח שהיא בחכמה יורה על שפגם בחכמת התורה ונמנע מלהתחכם ואם היה סגול יורה על שנמנע מגמילות חסדים שהוא בחסד וכיו"ב:

 צימרים צימר צימרים לפי שעה צימר קידום אתרים   וילה  חדרים לפי שעות  וילה ©  All rights reserved -צימרים
 

צימרים לפי שעה בתל אביב

צימר לפי שעה

חדרים לפי שעה

צימרים לפי שעות

חדרים לפי שעה במרכז

וילות