*קוסמטיקה טבעית-
קוסמטיקה ירוקה
natural cosmetics

*צמחי מרפא הבושם:
medicinal plants

*לימודים,קורסים
וסדנאות.
כתובת:
קיבוץ כברי
ד.נ אושרת
25120
המייל שלנו:
mrphbosem@gmail.com‏

טל: 049952122
טלפקס:049952152
נייד: 0505211607

חדש באתר
 

אבני החושן -סוד אבני המרפא

כיצד להכין תמציות אבנים להטענת אנרגיות ולאיזונן ?

כיצד להכין תמציות אבנים להטענת אנרגיות ולאיזונן ? כיצד להכין תמציות אבנים להטענת אנרגיות ולאיזונן ?
שתיית תמציות אבנים הינה דרך מצוינת להטעין ולאזן את האנרגיות שלנו. לצורך הכנת תמציות, ראשית כל יש לטהר היטב את האבנים. לאחר מכן יש צורך:
* להניח את האבן בכלי זכוכית אשר עבר חיטוי במים רותחים.
* להוסיף לכלי מים מזוקקים או מי מעיין (מים מינרלים).
* לכסות את הכלי ולהניח אותו במקום חשוף לשמש.
* להודות לטבע אשר העניק לנו כלים לחיזוק אנרגיות האהבה, הבריאות וההרמוניה.
* מדיטציה או תפילה משחררת אנרגיות שמחזקות את התמצית.
* כעבור 24 שעות המים יספגו את אנרגיות האבנים. כדי שהמים ישמרו את האנרגיות, יש להכין בקבוקונים קטנים שעברו חיטוי במים רותחים, ולמלא חצי כמות במי אבנים. לאחר מכן יש להוסיף כמות זהה של ברנדי או של קוניאק, לערבב היטב, והתמצית מוכנה (כמות הברנדי או הקוניאק וכמות המים בהם הונחה האבן זהות)

הכנת תמציות מאבנים רעילות
הרעיון של דרך זו הוא חוסר מגע של האבן (הרעילה) עם הנוזל.

ראשית כל יש לטהר היטב את האבנים. לאחר מכן יש צורך:
* להוסיף מים מזוקקים או מי מעיין לכלי רחב.
* להניח את האבן בכלי זכוכית צר יותר אשר עבר חיטוי במים רותחים.
* את הכלי הצר המכיל את האבן הרעילה יש להניח בתוך הכלי הרחב המכיל את הנוזל.
* לכסות את הכלי ולהניח אותו במקום חשוף לשמש.
* להודות לטבע אשר העניק לנו כלים לחיזוק אנרגיות האהבה, הבריאות וההרמוניה.
* מדיטציה או תפילה משחררת אנרגיות שמחזקות את התמצית.
* כעבור 24 שעות המים יספגו את אנרגיות האבנים. כדי שהמים ישמרו את האנרגיות, יש להכין בקבוקונים קטנים שעברו חיטוי במים רותחים, ולמלא חצי כמות במי אבנים. לאחר מכן יש להוסיף כמות זהה של ברנדי או של קוניאק, לערבב היטב, והתמצית מוכנה (כמות הברנדי או הקוניאק וכמות המים בהם הונחה האבן זהות)

הכמות הממוצעת המומלצת לשתיה
יש להוסיף לכוס מים מינרלים כ - 5 טיפות מתמצית האבן וללגום או לטפטפן על הלשון. מומלץ לעשות זאת כ - 5 - 6 פעמים ביום. ניתן לשתות את התמצית ללא הוספת האלכוהול, אולם מרגע הוצאת האבן, המים יאבדו מכוחם תוך מספר שעות. לכן יש ללגום את המים מיד. כמות של 100 מ"ל הינה אידיאלית. יש להכין מידי יום תמצית חדשה.

תקציר -סגלות האבנים

תקציר -סגלות האבנים ..."וְעָשִׂיתָ חֹשֶׁן מִשְׁפָּט, מַעֲשֵׂה חֹשֵׁב--כְּמַעֲשֵׂה אֵפֹד"

רובי: (בורמה/הודו) אבן עם השפעה מבריאה על הלב. קשורה למיניות הריון ולידה. טובה להרגשת סיפוק עצמי ולהטענה עצמית באנרגיה חיובית.


ספיר: (סרילנקה/אוסטרליה)מפתחת את החוכמה ומעניקה תחושת שלווה פנימית גדולה במיוחד. נחשבת לאבן של האמת, צחות המחשבה והחוכמה .


אמטיסט (אחלמה) : (דרום אמריקה/אפריקה) משמשת כקמע ואחת מאבני החושן. אבן הגנה נגד "העין הרע" מסייעת למצוא את השקט הפנימי ולהבי לידי ביטוי את היופי הפנימי שלנו, מסייעת לנו לגלות יותר הבנה ולסלוח ביתר קלות, עזרת להתגבר על צער ופחדים מפתחת סבלנות וטובה למדיטציות .


טופז: (דרום אפריקה/דרום אמריקה/רוסיה) מוסיפה מרץ והתלהבות. מגוננת בצורה חזקה ביותר מפני סכנות, תאונות ומאגיה שחורה. מושכות אל העונד אותה אהבה וכסף . מגבירה את תכונת המנהיגות של העונד אותה. מגבירה את השליטה העצמית .

יהלום : (רוסיה / אפריקה / אוסטרליה ) אבן בעלת עוצמה רבה היהלום קולט אנרגיה מהסביבה ולכן מגן מפני אנרגיות רעות אך רצוי לטהרו לעיתים קרובות , אבן המקלה על לחץ מחזקת ביטחון עצמי ועזרת לנטרל קינאה מיותרת .

אקווה מרין: (רוסיה /דרום אמריקה) מרגיעה. טובה לתקשורת ולהבעה. מגבירה את היצירתיות והמנהיגות. מחזקת את הקשר וההבנה בין בני הזוג.

אמרלד: (אפריקה/אמריקה) מחזקת את הזיכרון, מרגיעה ומקלה ברגעי מתח וכעס. עוזרת לאדם למשוך אהבה ומחזקת את היכולת לקבל ולהעניק אהבה. מסייעת "לשבור את החומה" סביב הלב. אבן ריפוי חזקה .טובה למצבים בהם האדם שואל את עצמו מה עליו לעשות בחייו או בעיזה דרך עליו לבחור .

סיטרין:(ברזיל) אבן המושכת כסף, מקושרת להצלחה ועסקים ,ממריצה את בהירות המחשבה ומזרזת קבלת החלטות, מחדדת את יכולת הביטוי.גורמת לאדם להקרין החלטיות וביטחון עצמי. טובה לחיזוק קשרים אינטימיים .

אונקיס : (ברזיל/רוסיה) טובה נגד פחדים ומצבי רוח שלילים. מגבירה שליטה עצמית. מגבירה את החוסן הפיזי של האדם. מאזנת את אנרגיות הגוף.

קוורץ קריסטל : (אמריקה/ אפריקה) דוחה ומנטרלת אנרגיות שליליות (העין הרע). מסייעת בבחירת כוון בחיים. אבן ריפוי כללית. מעניקה נקודת מבט צלולה על הדברים.

גרנט: (הודו/דרום אמריקה/רוסיה) נחשבת לאבן שמושכת הצלחה ושפע. מעוררת מוטיבציה, אומץ ומרץ. מנטרלת פחדים ביישנות ומצבי רוח שלילים.

אגט: (דרום אמריקה) מחזקת את מערכות הגנה של הגוף ואת הביטחון העצמי. מעניקה יותר כוח ואומץ . אבן מקרקעת. מחזקת את הקשר של האדם לשורשיו, אבן נגד "עין הרע".

בריל: (דרום אמריקה) אבן המגנה על העונד אותה . מקלה על לחץ , ומחזקת את המשמעת העצמית .

ג'ספר : (דרום אמריקה/אפריקה) מעודדת את התמדה והמשכיות. טובה לשחרור מתחים. מסייעת לפתח חוסן פיזי ויכולת סיבולת .

מערך אבני החושן-ניתן להזמן את 12 אבני החושן במרפא הבושם

מערך אבני החושן-ניתן להזמן את 12 אבני החושן במרפא הבושם תריסר האבנים וקריסטלים שהיו לכהן הגדול

אבני החושן, שנים-עשר קריסטלים ואבנים(1) ששובצו במערך על פי סדר מיוחד.

מערך אבני החושן, היה תלוי על חזהו של הכהן הגדול כחלק ממערך שלם של בגדיו בבית המקדש ובמשכן. הוראות לבנייתו וליצירתו מופיעים בתנ"ך בספר שמות. אבני החושן מופיעים בשם: "חושן משפט".

אבני החושן המוזכרים במקרא בספר שמות וגם במדרש תלפיות(2).

וכך כתוב בספר שמות כ"ח ט"ו-כא':

וְעָשִׂיתָ חֹשֶׁן מִשְׁפָּט, מַעֲשֵׂה חֹשֵׁב כְּמַעֲשֵׂה אֵפֹד, תַּעֲשֶׂנּוּ; זָהָב תְּכֵלֶת וְאַרְגָּמָן וְתוֹלַעַת שָׁנִי, וְשֵׁשׁ מָשְׁזָר תַּעֲשֶׂה אֹתוֹ. רָבוּעַ יִהְיֶה, כָּפוּל; זֶרֶת אָרְכּוֹ, וְזֶרֶת רָחְבּוֹ. וּמִלֵּאתָ בוֹ מִלֻּאַת אֶבֶן, אַרְבָּעָה טוּרִים אָבֶן: טוּר, אֹדֶם פִּטְדָה וּבָרֶקֶת הַטּוּר, הָאֶחָד. וְהַטּוּר, הַשֵּׁנִי נֹפֶךְ סַפִּיר, וְיָהֲלֹם. וְהַטּוּר, הַשְּׁלִישִׁי לֶשֶׁם שְׁבוֹ, וְאַחְלָמָה. וְהַטּוּר, הָרְבִיעִי תַּרְשִׁישׁ וְשֹׁהַם, וְיָשְׁפֵה; מְשֻׁבָּצִים זָהָב יִהְיוּ, בְּמִלּוּאֹתָם. וְהָאֲבָנִים תִּהְיֶיןָ עַל שְׁמֹת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, שְׁתֵּים עֶשְׂרֵה עַל שְׁמֹתָם; פִּתּוּחֵי חוֹתָם, אִישׁ עַל שְׁמוֹ, תִּהְיֶיןָ, לִשְׁנֵי עָשָׂר שָׁבֶט.

אם אינך מצליח/ה לקרוא את הקטע המנוקד, המופיע כאן וגולש עם מערכת הפעלה חלונות, יש להעביר את הסמן (עם העכבר) אל תצוגה בסרגל בראש העמוד, ללחוץ פעם אחת לרדת לקידוד ולבחור את הקטגוריה: עברית (windows)

אבני החושן היו אבני חן שונות זו מזו, מבניהן אבנים יקרות, אבנים חצי יקרות ואבנים שהיו פחות יקרות.

אבני החושן נחשבו מקודשות. לכול אבן מיוחסות תכונות שונות, יש תכונות, שידועות לנו, חלק מהתכונות הוא סמוי ולא ידוע לנו ויש חלק אחר מן התכונות שאנחנו חושבים שידועות לנו.

האבנים והקריסטלים במערך המיוחד הזה הנקרא אבני החושן, הקנה להם את עוצמתן המיוחדת. החיבור של האבנים כקבוצה העצים חיזק והגביר את כוחן של הקריסטלים והאבנים, העניק והפך אותן כקבוצה אחת, לכלי עבודה מיוחד. כדי לשמור על יחודו של החושן היה השימוש בו נעשה רק במקרים מיוחדים וחשובים במיוחד.

נשאלו שאלות והתשובות נתקבלו במערך אבני החושן, בשינוי צבע האבנים, שינויים בבוהק שלהם. צבעי האבנים והשתנות צבעי האבנים והמערך עצמו הם מופלאים ולא מובנים, ידוע היטיב שלהצבת האבנים במערך חשיבות לפעולת המערך כולו, למה נבחר סדר זה? עדיין נשגב מבינתנו. חשוב לדעת, לכל אבן או קריסטל בנפרד תכונות ואנרגיה שפועלת ותומכת. פעולתם של הקריסטלים והאבנים כקבוצה חזקו את התכונות ואנרגיה של כל אבן וקריסטל. ויחד עם זאת נתנה לכל קבוצת אבני החושן משנה כוח, אנרגיות כל האבנים יחד התעצמה יותר. בזה נתקבל מערך קריסטלים ואבנים שפעל כיחידה אחת וגם כקריסטלים בודדים.

עוצמתן של הקריסטלים והאבנים כמערך ובודדים נתקבל גם מקיומם של תנאים נוספים: מרחק האבנים זה מזה, גודל האבנים וחשובה מאוד איכות האבנים (יופי או מראה, צורה – חיתוך וליטוש, כיוון "צמיחה" של הקריסטל או האבן). לאיכות יש מגוון מדדים. לגמולוגים העוסקים בחקר וזיהוי אבנים וקריסטלים מגוון רחב של מדדי איכות.

לאבנים בחושן מיוחסים תכונות של ניבוי ותקשור (לכוחות עליונים) בעוצמה וכוחות חזקים ומיוחדים.

מערך אבני החושן אפשר את קיום התקשור והניבוי של האורים והתומים. נפלו גורלות, בעזרתם נתקבלו מסרים חשובים מכוחות עליונים בנושאים מכריעים של העם והארץ. כמו, האם לצאת למלחמה? מתי?

בספר יהושע, מוזכר השימוש באבני החושן. בסיפור הקרבות בכיבוש העיר עי. החלטה לצאת לקרב נתקבלה לאחר שיהושע נועץ בכהן הגדול ובאבני חושן, האורים והתומים והפלת גורלות בשאלת לקיחת חרם שנאסרה באיסור חמור. אבני החושן אפשרו לטפל בבעיה.

אזכורים נוספים קיימים, לשימוש שנעשה בחושן ויחד איתם האורים והתומים.

אבנים וקריסטלים שונים(1), בכל תרבות ומקום אפשרו ועזרו ליצירת הקשר לאלוהים, ניתן בעזרתן לרפא, לתקשר, לגלות אמת ולנבא את העתיד.

במצרים העתיקה היה שימוש נרחב באבנים וקריסטלים לצורכי פולחן, רפוי, תקשור ואיפור. היוונים, הרומאים, הקאלטים, בני המאיה, ועוד תרבויות, הכירו את העוצמה הגלומה בקריסטלים. בכל התרבויות היה באבנים וקריסטלים שימוש.

לפי המקרא, משה רבנו, שגדל והתבגר בבית פרעה כנסיך, קיבל את השכלתו הבסיסית בחצרו של פרעה מלך מצרים. הביא ידע רב על קריסטלים ואבנים ממקום התבגרותו, חצר המלוכה במצרים, ויישם את הידע במערך המיוחד שמכיל את אבני החושן.

אבני החושן אפשרו לכהן הגדול לתקשר אם אלוהים ועם מלאכיו, לקבל מסרים לעם ולמנהיגים בענייניים חשובים, להעניק אנרגיה של ריפוי לכל מבקש.

כל אדם יכול להשתמש באנרגיה לתועלתו בשיבוץ האבנים בתכשיט.

שמות אבני החושן כפי שמוזכרים במקרא ידועים, אך הזיהוי שלהם אינו ודאי לחלוטין. עם חורבן בית המקדש, אבד הידע החשוב הזה. אלפיים שנה, בכל התקופות חוקרים ומסטיקנים שונים עשו כדי לזהות את אבני החושן ולהפיג את האיזוטריקה, כל חוקר ותפיסת עולמו, שמות האבנים היו שונים בכל תקופה ומקום. לחלק מהקריסטלים והאבנים כיום שמות שונים, ממה שאנחנו מכירים.

ראשית, קיים השם העממי, בכל מקום לאבנים שמות שונים, וקיים שם מדעי. בכל תרבות זוהו האבנים בצורה אחרת. סגולות ותכונות שונות יוחסו לאבנים והקריסטלים וזה לא הקל על מלאכת הזיהוי.

בהבנת הטכסט המקראי חלוקות הדעות, הצבת שלושה טורים של אבנים ובכל טור ארבע אבנים או ארבעה טורים של אבנים ובכל טור שלוש אבנים. פרשני המקרא היו חלוקים ביניהם, פרשו כל אחד לפי הבנתו את הסדר באבני החושן.(בהמשך נציג מס' אופציות.)

(1) קריסטל בעברית גביש, ניתן למצוא באתר את המילים הללו מתחלפות ביניהן.

(2) מדרש תלפיות, אוסף מדרשים ומאמרים שנשארו מחוץ לתלמוד בבלי וירושלמי וספרי הקבלה.

(3) האבנים והקריסטלים בלוח אבני החושן נוגע גם בשבטי ישראל. בשלב זה, לא התייחסנו לזה

סוד אבני המרפא-אבני החושן

סוד אבני המרפא-אבני החושן כפי שנוכחתי לדעת במהלך לימודי המעמיקים בתורת הח"ן במספר כתברים,ובעיקר מדרש תלפיות -"המדרש הנעלם" תרגום שמותיהם של אבני החושן בעברית הוא מלאכה לא פשוטה. מתרגמים שונים לתנ"ך בחרו באפשרויות שונות לכל אבן, וטעמיהם עמם. הבחירות לעתים הגיוניות, ולעתים סתומות ואף תמוהות. בחיבור זה נעמוד על הפירושים זה מול זה וננסה להתחקות אחר זהותה של כל אבן.

מקורות לזיהוי ותרגום אבני החושן

שמות כ"ח ט"ו-כ': "וְעָשִׂיתָ חֹשֶׁן מִשְׁפָּט, מַעֲשֵׂה חֹשֵׁב--כְּמַעֲשֵׂה אֵפֹד, תַּעֲשֶׂנּוּ; זָהָב תְּכֵלֶת וְאַרְגָּמָן וְתוֹלַעַת שָׁנִי, וְשֵׁשׁ מָשְׁזָר--תַּעֲשֶׂה אֹתוֹ. רָבוּעַ יִהְיֶה, כָּפוּל; זֶרֶת אָרְכּוֹ, וְזֶרֶת רָחְבּוֹ. וּמִלֵּאתָ בוֹ מִלֻּאַת אֶבֶן, אַרְבָּעָה טוּרִים אָבֶן: טוּר, אֹדֶם פִּטְדָה וּבָרֶקֶת--הַטּוּר, הָאֶחָד. וְהַטּוּר, הַשֵּׁנִי--נֹפֶךְ סַפִּיר, וְיָהֲלֹם. וְהַטּוּר, הַשְּׁלִישִׁי--לֶשֶׁם שְׁבוֹ, וְאַחְלָמָה. וְהַטּוּר, הָרְבִיעִי--תַּרְשִׁישׁ וְשֹׁהַם, וְיָשְׁפֵה; מְשֻׁבָּצִים זָהָב יִהְיוּ, בְּמִלּוּאֹתָם".

תרגום אונקלוס לשמות כ"ח ט"ו-כ': "ותעביד חושן דינא, עובד אומן--כעובד איפודא, תעבדיניה; דהבא תכלא וארגוונא וצבע זהורי, ובוץ שזיר--תעביד יתיה. מרבע יהי, עיף; זרתא אורכיה, וזרתא פותייה. ותשלים ביה אשלמות אבנא, ארבעא סדרין דאבן טבא: סדרא קדמאה, סמקן ירקן וברקן--סדרא, חד. וסדרא, תניינא--אזמרגדין שבזיז, וסבהלום. וסדרא, תליתאה--קנכירי טרקיא, ועין עגלא. וסדרא, רביעאה--כרום ימא ובורלא, ופנתירי; מרמצן בדהב יהון, באשלמותהון".
האֹדֶם .
כשמה כן היא, אבן אדומה. אך בין חוקרי ומתרגמי המקרא אין הסכמה באשר לזהותה המדויקת של אותה אבן אדומה. בתרגום אונקלוס לתורה היא נקראת "סמקן", כלומר אבן סמוקה או אדמדמה. גם בתרגום ירושלמי מן המאה ה-8 היא מתורגמת "סמוקתא" או "סמקתא".

תרגום המלך ג'יימס לתנ"ך משנת 1611 מתרגם אֹדֶם למונח sardius. גם הכותב הרומאי הקלאסי פליני מזכיר אבן אדומה בשם sard. בתרגומים מאוחרים יותר האבן מופיעה בוריאציה sardonyx, שמוזכרת גם בחזון יוחנן בברית החדשה, ומסמלת בנצרות את דמו של ישו. הבעיה היא שקיימת מחלוקת לגבי זהותה של האבן הקדומה סרדיוס, ולכן גם לגבי זיהויה של אבן החושן הראשונה, האֹדֶם.

רוב המקורות גורסים כי סרדיוס היא לא אחרת מאשר קרנליאן (carnelian), אבן מפוספסת כתום-אדום עז ממשפחת האגת (agate). היא נקראת על שם סרדיס, בירת לידיה ביוון העתיקה. גם באנגלית מודרנית sard הוא שם נרדף לקרנליאן. הקרנליאן היתה אבן חן חשובה בפולקלור של המזרח התיכון הקדום. היא אחת משלוש האבנים הנפוצות ביותר באמנות הדתית של מצרים העתיקה (שתי האחרות הן טורקיז ולפיס לזולי). תרגום התנ"ך שנעשה על ידי Jewish Publication Society בשנת 1917 מקבל את ההנחה שהאבן סרדיוס היא קרנליאן ומתרגם ישירות אֹדֶם ל-carnelian.

תרגומים אחרים של התנ"ך, דוגמת New American Standard Bible גורסים כי האֹדֶם היא דווקא רוּבִּי, אבן בצבע אדום דם כהה. מקור המילה ruby הוא במונח הליטני rubeus שפירושו "אדום". אבן זו קשורה בפולקלור הים תיכוני לדם הוסת, ולכן נחשבה סגולה לפריון.

מקורות נוספים מדברים על כך שהאדם היא אבן ישפה. הישפה (jasper) האדומה היתה ידועה באגן הים התיכון ובמסופוטמיה כטליסמא להגנה מפני דימומים.

בעברית מודרנית אֹדֶם הוא התרגום המקובל לאבן ruby הנקראת גם רוּבִּין.

*הפִּטְדָה
היא אבן צהובה ירוקה. אונקלוס מתרגם אותה למונח הארמי "ירקן", כלומר אבן ירוקה. גם בתרגום ירושלמי מופיע הקשר לצבע הירוק. שם מתורגמת האבן כ"ירקתא". כל הגרסאות הקלאסיות לתנך באנגלית מתרגמות את השם פטדה כ-topaz. מקור השם topaz הוא באי היווני טופזוס, שם נחצבה האבן הירקרקה בתקופות קדומות. הפטדה מתורגמת למונח האנגלי topaz גם בפסוק מאיוב י"ט: "לא-יערכנה, פטדת-כוש; בכתם טהור, לא תסלה." ניתן למצוא תימוכין לבחירת תרגום זו בשמות רבא, שם נקראת פטדה בשם "טומפוזין".

בימינו, "טופז" היא אבן יקרה מאוד בצבע זהוב בהיר. ברור שהיא אינה אותה אבן אשר מתרגמי התנך התייחסו אליה. הטופז הקדומה היא ככל הנראה כריסוליט, אבן צהבהבה ירקרקה זולה ויחסית. ואכן תרגום Basic English Bible המודרני בוחר ישירות במונח chrysolite לתרגום המילה פטדה.

בעברית מודרנית טופז הוא התרגום המקובל לאבן topaz והיא נקראת לעיתים גם פטדה.

*בָּרֶקֶת
היא מאבני החושן הקשות ביותר לזיהוי ולתרגום. הברקת היא אבן מבריקה. אונקלוס קורא לה "ברקן" ותרגום ירושלמי קורא לה "ברקתא". הסברה המסורתית היא שמדובר בעצם ביהלום מסוג שהוא. תרגומים יווניים מוקדמים לתנ"ך, לעומת זאת, גורסים כי מדובר בקריסטל קוורץ או באבן מבריקה ממשפחת הבריל.

תרגום המלך ג'יימס לתנ"ך גורס שמדובר באבן carbuncle. מקור השם carbuncle הוא במונח לטיני שפירושו "ברק" או "ניצוץ". במילים אחרות, תרגום המלך ג'יימס בחר במקבילה האנגלית המילולית ל"בָּרֶקֶת" או "אבן מבריקה". דא עקא, שלא ברור איזו אבן בדיוק היא carbuncle ושאלת זיהויה של הברקת נותרת פתוחה. על פי מילון מרים וובסטר, מדובר עקרונית באבן בצבע אדום כהה. יש המזהים אותה עם הגרנט (garnet) החומה אדומה, ואחרים מזהים אותה עם אבן הרובי (ruby), שהוזכרה קודם.

תרגום JPS לתנ"ך מתרגם את הברקת דווקא כ-smaragd, וריאציה על emerald ורומז בכך, שבעצם מדובר באבן ירוקה כחולה. השם "זמרגד" מופיע בתרגום מאוחר לספר איוב מן המאה ה-5 לספירה. שם מתוארת אשתו הראשונה של אדם, לילית המיתולוגית, בדמותה של מלכת שבא, אשה זרה ומפתה, ונקראת "לילית מלכת זמרגד".

תרגומים אחרים לתנ"ך סוברים, כי הברקת היא בעצם אגת (agate). האגת היא משפחה של אבני קלצודני מפוספסות בצבעים שונים. שמה מגיע מן הנהר אכטיס בסיציליה, שם נחצבה בימים קדומים. מעניין, כי אין בטבע אגת כחולה, ואילו האגת האדומה היא לא אחרת מאשר קרנליאן, שכאמור, מזוהית בדרך כלל דווקא עם אבן האֹדֶם. ובכל זאת, דווקא agate השתרשה כמקבילה האנגלית המקובלת בעברית מודרנית לאבן החושן ברקת.

*הנֹפֶךְ
נקראת בתרגום אונקלוס לתורה בשם "אזמרגדין", כלומר אזמרגד, השם העברי ל-emerald, אבן בגווני ירוק כחול. גם תרגום המלך ג'יימס לתנ"ך גורס כי מדובר באבן זו.

תרגום JPS לתנ"ך, לעומת זאת, מתרגם נֹפֶךְ למונח carbuncle. כאמור, זוהי אבן אדומה כהה כלשהיא, שזיהויה המדויק אינו ברור. האם הנֹפֶךְ אדומה או כחולה? האם carbuncle אדומה או כחולה? מעניין לראות, כי אחד מסיפורי שרלוק הולמס של ארתור קונן דויל נקרא The Blue Carbuncle. על פי הגדרה מילונאית, כאמור, האבן carbuncle, היא אדומה. אך נראה, שבלשון הדיבור היא התייחסה גם לאבן כחולה כלשהיא. חובבי הולמס ניסו לשער משך שנים לאיזו אבן התכוון קונן דויל. בין ההשערות שהועלו: ספיר, טורקיז, ואזמרגד.

תרגומים נוספים לתנ"ך, הבוחרים במונח beryl, מחזקים את ההנחה שהנֹפֶךְ היא אבן כחולה ירוקה. הבריל היא משפחה של אבנים כחולות ירוקות, הכוללת בין השאר, גם את האזמרגד.

בעברית מודרנית נוהגים לתרגם נֹפֶךְ דווקא כ-garnet. זוהי אבן אדומה חומה דווקא, שכאמור מזוהית לעיתים עם ה-carbuncle המסתורית.

*הסַפִּיר
המודרנית היא אבן כחולה יקרה מאוד. היא כהה כשהיא גולמית ובהירה ושקופה לאחר ליטוש. הרכבה הגמולוגי דומה לזה של הרובי. תרגום ירושלמי קורא לה בשם "ספירינון" ובשמות רבא היא נקראת "סמפירינון". גם תרגום המלך ג'יימס לתנ"ך וגם תרגום JPS מתרגמים אותה למונח האנגלי המקביל sapphire, שבעצם מגיע מן העברית.

אך האם הספיר המקראית היא אותה אבן שאנו היום מכירים כספיר?

תרגום אונקלוס לתורה קורא לספיר בשם "שבזיז". תרגום זה עולה בקנה אחד עם סברות של חוקרים, כי מדובר בעצם באבן לפיס לזולי (lapis lazuli), אבן כחולה אטומה עם תכלילי פירייט שנראים לעין כעורקי זהב. לפיס לזולי היתה אחת משלוש אבני החן הנפוצות ביותר במצרים העתיקה. היא גם מופיעה בכתבי אוגרית כאבן מקודשת לאלת הציד והמלחמה ענת.

*היָהֲלֹם
מופיע בתרגום אונקלוס בוריאציה המוזרה משהו "סבהלום". חוקרים מסוימים סוברים כי אונקלוס התכוון ליהלום. אחרים חושבים, כי הוא מרמז לאבן של סביאה ושתייה. האבן המזוהה עם יין ואלכוהול היא האמתיסט (amethyst), הנקראת בעברית גם אחלמה.

על פי המיתולוגיה היוונית קיבלה אבן האמתיסט את צבעה מטיפות יין שנטפו מגביעו של דיוניסוס. אל היין הקפריזי כעס על בני האדם, שהפסיקו להאמין בו וחוקקו חוקים נגד שתיית יין. הוא נשבע שיעניש את האדם הלא שיכור הראשון שייקרה בדרכו. אמתיסט היתה נערה תמה וזכה שמעולם לא שתתה שיכר. דיוניסוס הכועס ביקש להכותה. אמתיסט התפללה לארטמיס, האלה הפטרונית של הבתולות, וארטמיס חשה לעזרתה והפכה אותה לאבן קוורץ טהורה ושקופה. כשראה דיוניסוס את הדבר, הבין שכעסו לא היה מוצדק. הוא החל לבכות וגביע היין שלו נשמט מידו. מן הגביע נטפו כמה טיפות על אבן הקוורץ הלבנה וצבעו אותה בצבע סגול עז.

תרגום המלך ג'יימס לתנ"ך לא מקבל את התיאוריה כי מדובר באמתיסט, ומתרגם בפשטות diamond. אך כמעט כל המקורות האחרים רומזים כי לא מדובר באבן המודרנית המוכרת כיהלום. תרגום JPS לתנ"ך מתרגם emerald, כאמור אזמרגד, אבן בגווני כחול ירוק. אחרים מציעים כי מדובר בישפה, אופל או קוורץ שקוף.

*הלֶשֶׁם
היא אבן בוהקת בצבע כתום זהוב. חז"ל גורסים כי מדובר בעצם בענבר (amber), שרף מאובן בצבע כתום עז. בתרגום השבעים לתנ"ך, לעומת זאת, מופיע המונח ligurius שמגיע מן המילה היוונית ligyrion. גם תרגום המלך ג'יימס לתנ"ך לאנגלית גורס ligurius. הליגוריוס היא בעצם שמה הקלאסי של האבן הייסינת' ( jacinth, hyacinth), סוג זירקון בצבע כתום צהוב או כתום אדמדם. תרגומים מודרניים לתנ"ך אף מציעים כי הלשם היא בעצם סיטרין (citrine), אבן כתומה צהובה.

כיום לשם היא החלופה העברית הן לאבן hyacinth והן לאבן opal, הנקראת גם אופל.

*שְׁבוֹ
מופיעה בתרגום אונקלוס כ"טרקיא", כלומר אבן טורקיז. בשמות רבא, לעומת זאת, מופיע התרגום "אכטיס". אכטיס, כאמור הוא שמה היווני המקורי של האבן אגת (agate). התרגום agate לאבן השבו מופיע גם בתרגום המלך ג'יימס וגם בתרגום JPS. אף בעברית מודרנית נוהגים לתרגם שבו ל-agate.

בתרגום ירושלמי מופיע המונח "כירזלין" כתרגום לשבו. זה ככל הנראה שיבוש של השם הארמי "כדכודין", כלומר כדכוד. זהותה של אבן הכדכוד אינה ברורה, ולעיתים קרובות משווים גם אותה לאגת.

*אַחְלָמָה
אבן החלומות, היא האמתיסט (amethyst) שהוזכרה לעיל, וכך מופיע בכל התרגומים לאנגלית לתנ"ך. אונקלוס קורא לה "עין עגלא", כלומר עין העגל.

*תַּרְשִׁישׁ
נקראת אצל אונקלוס "כרום ימא", כלומר אבן הים. מדובר באבן בצבע מימי הים: ירוקה כחולה. הן תרגום המלך ג'יימס לתנ"ך והן תרגום JPS המאוחר ממנו בוחרים במונח beryl, קבוצה של אבנים ירוקות כחולות. ככל הנראה מדובר באקוומרין, אבן בצבע ירוק בהיר עד תכלת, שנמנית על משפחת הבריל. המונח "תרשיש" משמש בעברית מודרנית הן לתרגום aquamarine (הנקראת גם אקוומרין וגם שוהם) והן לתרגום beryl.

*שֹׁהַם
מתורגמת "בורלא" אצל אונקלוס. הבורלא היא לא אחרת מאשר ה-beryl, כלומר אחת ממשפחה של אבנים ירוקות כחולות. האקדמיה ללשון עברית מציעה כי השוהם היא aquamarine, ממשפחת הבריל. השערות נוספות לגבי זהותה של השוהם הירוקה כחולה כוללות כריסופרס, מלכיט ועין החתול.

תרגום המלך ג'יימס לתנ"ך וכן תרגום JPS לתנ"ך, לעומת זאת, גורסים כי מדובר באבן onyx השחורה. שֹׁהַם הוא התרגום הנפוץ בעברית מודרנית לאבן onyx, אם כי כאמור האקדמיה ללשון עברית גורסת אחרת.

*יָשְׁפֵה
היא jasper, משפחה של אבנים אטומות במגוון צבעים עזים. אונקלוס קורא לה "פנתירי", כלומר "נמר" ורומז בכך שמדובר בישפה הצהובה. הישפה הצהובה היתה נפוצה מאוד במצרים העתיקה ושימשה לשיבוץ עיני פסלים.

תרגום ירושלמי, לעומת זאת, קורא לה "מרגלא" וגם בשמות רבא היא נקראת "מרגליטוס". על פי מקורות אלו בעצם מדובר במרגלית, כלומר פנינה שמקורה בצדפה מן הים. מקורות אחרים גורסים כי דווקא הישפה המקראית היא האבן היקרה שאנו מכירים כיהלום.

אבני חן תנכיות נוספות - זיהוי ותרגום

בתנ"ך מופיעות מספר אבני חן נוספות פרט לאבני החושן: אקדח, כדכוד, ראמות, פנינים, גביש ובדולח.

האבן אקדח מופיעה בישעיהו נ"ד, י"ב: "וְשַׂמְתִּי כַּדְכֹד שִׁמְשֹׁתַיִךְ וּשְׁעָרַיִךְ לְאַבְנֵי אֶקְדָּח". הן תרגום המלך ג'יימס והן תרגום JPS גורסים כי מדובר באבן carbuncle העלומה, שנידונה לעיל.

שני התרגומים הללו חלוקים לגבי זהותה של האבן הראשונה בפסוק, הכדכוד. על פי תרגום המלך ג'יימס מדובר באבן agate ואילו על פי JPS מדובר באבן ruby. מקורות אחרים גורסים כי הכדכוד היא בעצם אבן קוורץ בגון תכלכל ירוק. כיום המילה כדכוד מתורגמת chalcedony, הנקרא גם כלקדון. הכלקדון אינו שם של אבן ספציפית אלא מונח כללי בגמולוגיה לסוגי מינרלים שהרכבם SiO2 במבנה קריפטוקריסטליני.

האבן ראמות מופיעה באיוב י"ח: "ראמות וגביש לא יזר ומשך חכמה מפנינים". כל התרגומים לתנ"ך גורסים כי מדובר באבן coral, שהיא בעצם אלמוג, שלד מאובן של יצורים ימיים. האלמוגים המופיעים בתנ"ך, לעומת זאת, כלל אינם אבנים אלא מתארים את עץ הסנדל. מלכים א', י"א: "וגם אני חירם אשר נשא זהב מאופיר, הביא מאופיר עצי אלמגים הרבה מאד ואבן יקרה". הראמות או האלמוג מופיע גם בכתבי אוגרית כמקודש לאלה ענת.

האבן גביש המופיעה בפסוק מאיוב מתורגמת pearl בתרגום המלך ג'יימס. בתרגום JPS המאוחר מופיע התרגום ההגיוני יותר crystal. ככל הנראה מדובר באבן קוורץ. במדע הגמולוגיה, "גביש" הוא המונח המקובל לתרגום crystal, ומתייחס לא לאבן ספציפית, אלא לחומר מוצק בעל הרכב אחיד ואטומים ערוכים בסריג.

הפנינים המופיעות בפסוק זה מופיעות גם במגילת איכה ופעמים רבות במשלי. לא מדובר במה שאנו מכירים היום כפנינים מן הים. במגילת איכה מופיע בבירור כי הפנינים התנ"כיות הן אדומות. איכה ד' ז': "זכו נזיכירה משלג, צחו מחלב; אדמו עצם מפנינים". בכל מקום שמופיע "פנינים" בתנ"ך הן תרגום המלך ג'יימס והן תרגום JPS גורסים rubies. בעברית מודרנית, לעומת זאת, פנינה היא תרגום למונח האנגלי pearl ונקראת גם דר.

האבן בדולח מופיעה פעמיים במקרא. בראשית ב', י"ב: "וזהב הארץ ההוא, טוב; שם הבדלח, ואבן השהם", וכן במדבר י"א, ז': "והמן, כזרע-גד הוא; ועינו, כעין הבדלח". הן תרגום המלך ג'יימס והן תרגום JPS מציעים לתרגום את המונח bdellium, שזהותו לוטה בערפל. הקלאסיקן הרומאי פליני סובר כי מדובר באבן שקופה הדומה לשעווה. רוב החוקרים חושבים כי מדובר בסוג קוורץ או בפנינה.

ועוד אבני חן בעברית...

האבן "ירקן" בעצם שימשה במשך שנים לתיאור מגוון אבנים ירוקות וביניהן ג'ייד, ג'יידיט, אקוומרין ובלאדסטון שהיא סוג של ג'ספר. כיום מקובל להשתמש במילה "ירקן" כחלופה העברית לאבן ג'ייד בלבד.

המונח העברי "שחרון" משמש לתרגום האבן jet השחורה כפחם.

האבן copal מתורגמת קופל. למעשה מדובר בשרף מאובן, דומה לענבר (amber), אך צעיר ממנו.

האבן tourmaline המופיעה במגוון צבעים מתורגמת טורמלין.

חלק מאבני החן נקראות בשמות מטאפוריים. עין הנמר או tiger's eye היא אבן צהובה חומה שמחליפה צבעים אם מסובבים אותה בזויות מסוימות. עין השור (bull's eye) היא אותה אבן בגוון אדום שחור ואילו עין הנץ (hawk's eye) היא אותה האבן בגווני כחול צהוב ושחור. שושנת המדבר או desert rose היא אבן עשויה חול מדבר וקוורץ שהתגבש לצורת ורד. עור הנמר או leopard skin היא אבן עם חברבורות בצבעי שחור ורוד ובז'. האבן snowflake obsidian היא שחורה ועליה כתמים לבנים הנראים כפתיתי שלג.

לרוב אבני החן אין מקבילות עבריות ונוהגים להשתמש בתעתיק מלועזית כדי לתרגם אותן. אבני החן הנפוצות כיום כוללות: אגת, לייס אגת, בלו לייס אגת, אגת טורטלה, אגת בוצוואנה, אגת טרייס, אוונטורין, איוליט, אובסידיאן, סנופלייק אובסידיאן, אמזוניט, אבלון, אפא'צ'י טיר, בלאדסטון (או הליוטרופ), דולומיט, היוליט, המטיט, טורקוניט, טקטייט, יוניקייט, כלציט (או כלצית), כריסוקולה, לאופרד סקין, לברדוריט, לפידוליט, לפיס לזולי, מונסטון, מיקה, מלכיט, סאנסטון, סוג'ילייט, סודליט, סלסטיט, פלורייט, פטריפייד ווד, פירייט, פרהנייט, פרידוט (או פרידות), קוורץ, רוזקוורץ, סמוקי קוורץ, רוטילייטד קוורץ, פנטום קוורץ, קונזייט, רודוניט.

סוד הקריסטלים

סוד הקריסטלים סוד הקריסטלים
סימן קריאה? לאו דווקא. סימן שאלה? אולי.
בדרך כלל סימן שאלה וסימן קריאה כאחד.

לא ידוע", "לא ברור", "נשמע אזוטרי", "מיסטי", "לא שייך"...
האם זהו פסק הדין? בהחלט לא! ריפוי בקריסטלים? כן!

הדבר הינו ידוע למתעניינים ואלו אשר רוצים לגעת באמת הצבעונית הזאת, וברור כשמש לאלו אשר לומדים בדרך נכונה ויסודית. זהו לא מסע פרסומת לקליניקה לריפוי בקריסטלים, אלא הקדמה להסבר מפורט ועדכני על שיטת האבחון והריפוי בקריסטלים, ייחודה ויעילותה. הבסיס והמטרה אינם אלא הרצון האמיתי לעזור לזולת ליהנות מדרך ריפוי טבעית ואפקטיבית.



הסיבה לתגובות הקשות שאינן אוהדות במיוחד לשיטה אינה תמוהה, שכן התרבות המודרנית שעל ברכיה גדלנו לא פתחה אצלנו
,אפשרות לגישה שכזאת. הרי מינקות הכרנו את הרפואה הקונבנציונאלית. אנו רגילים להיעזר ברופא - "דוקטור רפואי", וכמובן
בתרופות שהוא מספק לנו, ואת הקריסטלים מעולם לא מצאנו בבית המרקחת. אנו רגילים שתרופות בולעים או מורחים - תרופות
.העשויות מחומרים כימיים שהופכים לחלק מאיתנו. חומרים כימיים שאמורים לעזור לנו, הרי לכך כולנו הורגלנו

?ובכן, איך זה פועל
.לכל דבר בטבע יש תדר מולקולרי. כלומר האלקטרונים והפרוטונים מסתובבים מסביב לגרעין התא, בקצב מסוים. הדבר נקרא תדר
.מאחר ולכל דבר יש תדר מכאן שגם לגוף האדם יש תדר ולכל איבר ואיבר בגוף האדם יש תדר, לכל צורת מרקם בגוף האדם יש תדר
,וגם לאבנים יש תדר.כאמור, לגוף האדם תדרים מספר, מאחר ואנו עשויים מחומרים שונים. יש הבדל בין רקמת עור לבין רקמת שריר
,לבין רקמת עצם וכו'. כאשר מתרחשת בעיה באחד האזורים בגוף האדם. חל שינוי בתדר של האיבר הפגוע. בין אם זה בעור
.בשרירים, באיברים הפנימיים, ובעצמות. בקיצור בכל גופנו ברגע שאיבר כל שהוא לא מתפקד באזור מסוים, משתנה התדר
.לעומת זאת, תדר האבנים לא משתנה. לכן. כאשר תדר מסוים בגוף אינו תקין, אנו נמשכים אל האבן בעלת התדר המסוים החסר לנו
.זוהי רפואת התדרים. כלומר אנו נמשכים אל מה שחסר לנו, ובכך אנו משלימים את החסר

.הקריסטלים ואבני החן שימשו ככלים רבי עוצמה להרחבת התודעה והמודעות כבר משחר התרבות האנושית
בהיותם בעלי יכולת השתלבות גבוהה כמעט בכל שיטות הריפוי והטיפול, נחשבות האבנים לבין הכלים הפשוטים ורבי העוצמה ביותר
הקיימים לאיזון מישורי הקיום השונים והצ'קרות (מרכזי האנרגיה בגוף האדם). קשת הצבעים הרחבה ומגוון הצורות שבהן ניתן למצוא
את אבני החן משקפים את תכונותיהם המגוונות אשר הופכות אותם לכלים רבי-עצמה לפתיחה, ניקוי ואיזון שדה האנרגיה האנושי
וההפרעות שבו. פעולתן של אבני החן והקריסטלים גורמות לאפקט מהיר ומורגש אצל המשתמשים בהם, ולכן בשנים האחרונות
.עלתה באופן משמעותי הפופולאריות של שיטת טיפול עתיקה זאהקריסטלים בראי התנך והמסורת
שמות כח פרשת תצוה

טו ועשית חשן משפט, מעשה חשב--כמעשה אפד, תעשנו; זהב תכלת וארגמן ותולעת שני, ושש משזר--תעשה אתו. טז רבוע יהיה, כפול; זרת ארכו, וזרת רחבו. יז ומלאת בו מלאת אבן, ארבעה טורים אבן:

טור, אדם פטדה וברקת--הטור, האחד, יח והטור, השני-נפך ספיר, ויהלם, יט והטור, השלישי-לשם שבו, ואחלמה, כ והטור הרביעי-תרשיש ושהם, וישפה, משבצים זהב יהיו, במלואתם, כא והאבנים תהיין על-שמת בני-ישראל, שתים עשרה--על-שמתם, פתוחי חותם, איש על-שמו, תהיין, לשני עשר שבט.



שמות לט פרשת פיקודי
,לט,ח ויעש את-החשן מעשה חשב, כמעשה אפד: זהב, תכלת וארגמן ותולעת שני--ושש משזר. לט,ט רבוע היה כפול
,עשו את-החשן-זרת ארכו וזרת רחבו, כפול. לט,י וימלאו-בו--ארבעה, טורי אבן: טור, אדם פטדה וברקת--הטור, האחד. לט,יא והטור
,השני-נפך ספיר, ויהלם. לט,יב והטור, השלישי-לשם שבו, ואחלמה. לט,יג והטור, הרביעי-תרשיש שהם, וישפה: מוסבת משבצת זהב
.במלאתם. לט,יד והאבנים על-שמת בני-ישראל הנה, שתים עשרה--על-שמתם: פתוחי חתם איש על-שמו, לשנים עשר שבט

.אנו קוראים בפעם הראשונה על אבני החושן בספר שמות פרק כ''ח פרשת תצווה גלוי וידוע שאין בתורה ולו אות או מילה אחת מיותרת
,לכן תמוהה מאד שכבר אחרי עוד פרשה אחת שוב נזכרים האבנים, והכול בפרטנות יתרה. ללמדנו, איזו חשיבות מיוחדת יש לעניין
.וכמה מיוחדות אבני החושן כשאכן קוראים עליהן בכתובים ונותנים להן את הכבוד שהקב''ה נתן להם
,מעניין לגלות שעל מספר הפסוקים הנ"ל נכתבו תלי תילים של פרושים, החל ברבינו בחיי, דרך שלטי - הגיבורים, לאברהם הרופא
.המשנה, הגמרא וכ''ו

.חכמנו ז''ל יחסו סגולות רוחניות ופיזיות לאבני החן והשפעות מוחשיות לכל אבן ואבן. כל אחד בדורו החל מהכוהן הראשון
רבינו בחיי בפירושו על התורה (שמות כ''ח) אומר ש''אין לך כל אבן ואבן מן האבנים היקרות שלא תמשוך כוח מן העליונים וממשיך
המדרש המפואר (בראשית רבה י''ד ) שבשעת ירידת הגשמים הכול מתברך אף אבן טובה מרגשת ומקבלת כוח מלמעלה וממשיך
.האבנים היקרות הם תריסר אבני החושן
"וכל שאר האבנים היקרות הם מינהן, ענפיהן ותולדתן של אבני החושן"
"הזוהר הקדוש בשם רשב"י "תמצא פליאה וחכמה בי" ב אבני החושן"
"וכן האבן עזרא בפרושו על התורה (שמות כ"ח-ט) כותב "כל הכוחות ימצאו בתולדות כל אבן ואבן

וממשיך רבינו בחיי בספרו מדרש תלפיות ומתייחס לסגולת האבנים ומוסיף טעם וסיבה לכל אבן ולכל שבט את צבעה כוחותיה
והשפעותיה של כל אבן ואבן. אודם אבנו של ראובן ולפי אותו מדרש סגולתה לבהירות עיניים ועוצרת הדם ותחזק הלב ותשקיט הכעס
ומוסיף "וסגולתה של אבן האודם שכל אישה שנושאת אותה אינה מפלת לעולם נפלים והוא טוב לאישה המקשה ללדת. ואם שוחקים
.אותה ומערבים אותה באכילה ושתייה מועיל הרבה בהריון.והיא סגולה לעת מגפה". ועל זו הדרך לומדים על תכונות שאר האבנים

ברקת - לוי
יהלום - זבולון
אחלמה - גד
ישפה - בנימין פטדה - שמעון
ספיר - יששכר
שבו - נפתלי
שוהם - יוסף אודם - ראובן
נופך - יהודה
לשם - דן
תרשיש - אשר

שהקב"ה ברא את היקום הוא יצר את כל המצטרך לבני האדם שמים וארץ נהרות ימות ואגמים. תזונה ומלבוש חברה ומשפחה
וברצונו להשפיע את רוב טובו אלינו. יצוריו לא ברא שום חולי ומכאוב החולי הראשון בתורה שאנו מוצאים הוא של אבימלך
מלך גרר (בראשית כ' יח'). ''כי עצר עצר ה' בעד כל רחם לבית אבימלך'' אבימלך לא הלך לקופ''ח לקבל תרופות אלא
''ויתפלל אברהם אל ה' וירפא ה' את אבימלך". דוגמה נוספת לחולי אצל מרים אחות משה שחלתה בצרעת תרופתה לא הייתה
בקופ''ח אלה. ''ויצעק משה אל ה' לאמר אל נא רפא נא לה'' (דברים י'ב -י'ג) והשם השיב תיסגר לשבוע ימים מחוץ למחנה ותתרפא.
בימינו קרוב לבדי שהיו מחזיקים אותה במצב סטרילי כזה או אחר. למדים אנו בבירור שרוב רובם של המחלות כולל הפיזיות תרופתם
היא רוחנית בהחלט. כאשר חז''ל השתמשו בתרופות כפי שאנו למדים לאורך כל התקופות הקדומות אנו פוגשים תרופות בצורת:
תפילה, טבילה בירדן, שתיית שיקוי של צמחים / אבנים, (ראה קריסטלים ואבני חן בראי התנ''ך והמסורת) לחץ כאן

כאן תוכלו למצוא תרופות המושתתות על האנרגיות וסגולות הריפוי של אבני החושן שהריפוי בעזרתן הוא על הגוף הנפש והרוח
בו זמנית. הן פועלות ללא תופעות לוואי ובהצלחה רבה ומוכחת.
תמציות מרוקחות מאבני החושן עם תוצאות מדהימות - וכן ערכות של מספר אבנים יחדיו, לריפוי ואיזון, שעוזרות לכל אחד מאתנו
למצוא פתרון לבעיות רבות. כל אלו משפיעות על הביוכימיה הפנימית שבגופנו הפיסי.
התמציות של אבני החושן נועדו לסייע לנו בריפוי עצמי ואישי בדרך טבעית ונפלאה המבוססת על ריפוי באנרגיה התנודתית שעוזרת
לכל אחד מאתנו להעביר תכונות בלתי רצויות כגון פחדנות, הססנות, חוסר בטחון עצמי וכדומה, תוך הפיכתן לתכונות חיוביות:
אומץ כוח ועוצמה. אהבה לעצמנו ולאחרים, הוצאה קטנה תוצאה גדולה. שווה ניסיון !

מה פרוש המושג אנרגיה תנודתית?
כל דבר בעולמנו, רוטט בקצב המיוחד שלו. לכל מולקולה ומולקולה של רטט בקצב המיוחד לה. אנו חווים את הרטט כאור, כצבע,
כחום, כעצם דומם, לעיתים אנו חווים את הרטטים שמסביבנו כקולות, כשדות אנרגטיים, לעיתים באופן אמצעי ולעיתים בלתי אמצעי.
תורת הקוונטים בפיסיקה מבוססת על הגילוי, המפתיע שהחלקיק הקטן ביותר של החומר, שקודם לכן היה נחשב כדומם - מוצק,
הוא בעצם תדרים ותנודות דחוסים, הנקראים שקיות של גלי אנרגיה. גם הגופים שלנו העשויים משקיות של גלי אנרגיה עם שיטה
חשמלית המגיבה ועונה לתדרים מהסביבה. מערכת העצבים שלנו-כמו מערכת חשמלית מגיבה לתנודות של תדרים תנודתים.

אנו מרגישים ומגיבים לקריסטלים, חשים באנרגיות של אבני החושן, ענפיהן ותולדותיהם, בזכות המבנה הקריסטלי המושלם שלהן
השולח תדרים מאוד מרוכזים וברורים. הקריסטלים מציגים דגם גיאומטרי מושלם, ברב המקרים המדגים באופן נפלא את הסדר
בעולמו של השם יתברך, לא רק שהן שולחות תדרים מושלמים וקבועים, אלא מזרימות אנרגיה מרוכזת:
כל אבן ע''פ המינרל הדומיננטי אותו היא מכילה. לעיתים כשאנו משתמשים באבן חן, אפשר לחוש בתגובה, בריאקציה האנרגטית,
וכל משפחת אבנים שולחת תדרים תנודתיים באורך המיוחד לה המייצרים יש את התנודות המיוחדות לה בלבד, בדיוק כמו טביעת
אצבעות - הייחודית לכל בן - אנוש. באשר תמציות אבני החושן: נוזל המכיל את האנרגיה התנודתית של אבן מסוימת,
או מספר אבנים בצוותא. התמצית ותכולתה מסוגלת, כאמור לאזן חוסר איזון חשמלי במערכות שלנו. ע''י שימוש נכון והכנה נכונה
ומדויקת ועם סייעתא דשמיא אנו יכולים להביא את תכולת האנרגיה של האבן למערכת האנרגטית שלנו לעזר ולתועלת.

כיצד יוצרים תמציות מאבני-חן?
באופן כללי, בדרך כלל, משרים אבני-חן במים מזוקקים, או מינראליים למשך זמן מסוים, מתוך כוונה שהאבן תקרין ותזרים את
התנודות שלה לתוך המים. התהליך נעשה בד''כ לאור השמש, ויש אבנים ותהליכים - לאור הירח ואו אנרגיות שונות שהיקום
התברך בהן. התוצאה נקראת תמצית אם. התמצית הראשונית המרוכזת.
כדי לשמר את איכות התמצית, למשך זמן, נותנים לתמצית עם שהות להתאזן. בדרך כלל בעזרת הצורה הגיאומטרית של האבן,
ואז בתוספת סוכן משמר טבעי, כגון ברנדי, כדי שלא תתווספנה בקטריות או חיידקים למיניהם.
המינונים בד''כ הם הומואפטיים: טיפות ספורות מתמצית האם במים מזוקקים או מטוהרים וברנדי, או טיפות ספורות מתמצית האם,
לתוך כוס שתייה. התמציות מתחברות נפלא לגוף-ולנפש האדם, כאחד.
כדי לשמר על איכות המוצר, הימנעו מלגעת במזלף שבבקבוק. אם המזלף בא במגע עם חומר כלשהו או משטח,
שטפו אותו היטב במים מטוהרים. שמרו את הבקבוקונים שלכם במקום שאינו חשוף לאור השמש ישיר.
התוספת האישית שלנו, בסייעתא דשמיא, בהשגחה פרטית, אבנים פעילות, טהורות ומקוריות בכל בקבוקון,
הממשיכות את האנרגיה התנודתית של השיקוי ומשאירות אותו במיטבו לתמיד.

עצות לשימוש מועיל:
הצורה היעילה ביותר, להשתמש בשיקוי התמציתי שלוש פעמים ביום.
טוב להתמיד במשך חודש ואם יש צורך אף יותר. אם יש שיקוי למצב מסוים, שיקוי שעוזר להתגבר על בעיה מסוימת,
אפשר להשתמש בשעת הצורך. כדי למנוע את הבעיה ולהתגבר עליה. לבריאות. ב ה צ ל ח ה !

לתשומת לבכם:
הערכות והתמציות המוצגות באתר שייכות לפלח הרפואה המשלימה שכשמה כן היא - השלמת הרפואה הקונבנציונאלית.
אי לכך, אין אנו מציעים להחליף תרופות ולשנות את מינונן ללא התייעצות ברופא.
הכותבת:
ד"ר גבריאלוב (ד"ר לגמולוגיה ולמדעי ההתנהגות)

הזמן עכשיו את מערך 12 אבני החושן המהודר של מרפא הבושם !

ניתן להזמיןאת 12 אבני החושן על לוח חרס, כמוצג באתר זה.
להזמנות:04-9952122

 צימרים צימר צימרים לפי שעה צימר קידום אתרים   וילה  חדרים לפי שעות  וילה ©  All rights reserved -צימרים
 

צימרים לפי שעה בתל אביב

צימר לפי שעה

חדרים לפי שעה

צימרים לפי שעות

חדרים לפי שעה במרכז

וילות